Dag 38 Osterbay Kindodoni!

Hej! Här är det gas i botten. Resor till möten nästan varjedag. Jag kommer behöva en riktig bra massage när jag kommer hem till Sverige. Under de senaste dagarna har jag sprungit in till nästan alla matbutiker. Jag har presenterat min miljökasse och mitt miljöprojekt. Jag har fått positiva feedback och vissa var intresserade av kassen men den var väl dyr för deras budget. Därför försöker jag nu hitta en fabrik här på plats som kan tillverka liknade miljökasse. Idag var jag och besökte en fabrik här i Dar es salaame. Fabriken och företaget heter kapari. De tillverkar miljökassar av liknande material. Att tillverka miljökassarna på plats skulle gynna landet och man sparar energi på transporten.
Out and work for it!! Jumping in to the sharks. Man är ganska sliten. Avstånden är så långa här. Det tar tid att ta sig från en plats till en annan. Därför bor jag just nu hos min vän Addy. Hon bor centralt jämfört vad morsan gör. Från mamma till Addy tar det nästan 2 timmar med lokalbussen. (Daladala)
Det har byggt ett nytt transportmedel. Snabbbussar som åker raka vägen och tar inte så många stopp. Har inte testat att åka än. Hoppas verkligen de bygger till mbagala framöver. Det skulle verkligen underlätta. Ibland är det så full och folk krigar för att ta sig fram in till bussarna. Har faktiskt testat en gång jag försvann in i smeten och gled in i bussen. Det är ibland en fördel att vara liten. Men jag lovar er det är ingen vacker syn!! Som hundar som ska ha köttbiten eller som att det var den sista bussen på jorden. Helt sjukt. Om ni ser så skulle ni förstå vad jag menar. Det roliga är att människorna är medvetna om deras beteende och skrattar åt det. Galet. Ibland saknar man bussarna i Sverige där går allt lungt och föriktigt.
Tacksam att jag har dig som vän Addy! Ställer upp i alla värder<3 luv ya
Hemma i mbagala växer färska sötbananer. Här är en mogen bananklyfta. Smakar så gott!
Tam sana!
Utanför Addys hem ser det ut såhär. Fruktansvärt. Och det finns massor med plastpåsar som har torkat in med jorden med. Ett riktigt sophög. Imorgon ska jag åka till Temeke och ha ett möte med en lokal regering som hanterar sopor. Får se vad jag får ut för nyttig information imorgon. Vi får hoppas på det bästa. Nu är denna kvinna helt urladdad av energi. Dags att ladda energin igen genom att gå och lägga sig. Upp med tuppen imorgon! God natt Ta hand om er och lev väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0