Mbagala Dag 5.

God kväll! Redan inne på 5e dagen hemma hos mamma. Idag kom (FUNDI) byggmästaren och kickade på bygget. Tidsperioden och priset blev bra. Allt kan bli klart inom en vecka. Imorgon kommer man att börja med golvet. De kommer att riva upp cementgolvet för att senare kunna lägga klinkers. Den här gången kommer jag att bara köra med arbetskostnaden. Färg, klinkers, cement etc. kommer jag att handla in själv. Det ska bli skönt att få komma igång.
Den dagliga grönsaks försäljningen går bra. På 5 dagar så vi fått in 70.000 tsh nästan 350 kr svenskar. Det är en ganska ok summa för att vara mbagala. Mamma är nöjd. Från att få in cirka 3000 tsh dagligen ligger vi nu på cirka 16.000 tsh dagligen . Och mer försäljning kommer det att bli när den stora kiosken öppnas. Där kommer mamma också att kunna sälja matvaror som tillexempel ris, socker, böner, salt mm. Det kommer att bli så bra.
Varje gång jag kommer hem så lyckas katten ha få kattungar. Det kan inte vara så hälsosamt att vara gravid så många gånger. Men dom är ju så söta.
Idag har det regnat nästan halva dan så jag ock Keisha har haft en pysseldag. Lagat egna smycken och spelat kortspel. Bland annat så lärde jag henne vänd tian. Efter 2 år i skolan så har Keisha lärt sig en del engelska och vi kan kommunicera. Hon förstår mycket. Det är jättekul.
Kul att ni hänger med. Nu ska jag stänga ner datorn innan det blir för sent. Här blir man väckt klockan 0500 av tuppen. Men jag lyckas ligga kvar till klockan 0700. Det är otroligt att man kan gå upp så tidigt varjedag. Det är ju helt omöjligt hemma i Sverige. Hos mamma får man absolut inte sova till 0900....då kommer hon med kvasten;) Det är jobb att ta hand om ett hus säger hon. Det ska städas varjedag, krattas, kanske tvätta , djuren ska matas och det ska lagas mat.
Jag måste bara avsluta med att visa Aloevera växten som mamma har odlat. Tufft eller hur. Någon dag ska vi laga Aloeverasaft säger Keisha. Väldigt bra för magen. Ok folkens God natt! Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0