Dag 24. 3 dagar kvar till val

Hej! Nu är det bara 3 dagar kvar till valomröstning i Tanzania. Man kan känna vibbarna i landet. Det är mycket diskussioner och debatter kring valet. Dom stora kandidaterna är CCM och CHADEMA. CCM har i många år styrt landet. Men nu har dom flesta människorna tröttnat på CCM. Många människorna i Mbagala vill ha en förändring och kommer därför att rösta på CHADEMA. Jag är inte så insatt men mamma röstar på CHADEMA . Min åsikt är att Tanzania är ett vackert land med många förutsättningar. Det behöver en bra ledare som bryr sig om befolkningen och INTE sin egen ficka. Inte förens då kan mycket förändras till något bättre här i landet. Vi får hoppas på det bästa.
Gårdagens terrasbyggning. Utanför kiosken.
Igår stod jag själv vid grönsakkiosken och sålde grönsaker hela dagen . Nu kan jag alla grönsaker utantill på Swahili.
Byggmästarna Lucas och Simon lärde mig en del swahili under dagen.
Dagens bild när jag provgår genom kiosken. Nu är det inte mycket kvar innan allt blir helt färdigbyggt.
Idag har jag och Lucas varit och handlat material till Lill huset. Fönster och dörr. Som också byggs idag. Det är massa byggprojekt att hålla reda på men det är kul. Idag är det nästan jobbigt varmt ute. Solen steker. Just nu sitter jag inne i huset med fläkten på och dricker en massa vatten. Måste nog ut snart och kolla bygget. Jag ska hjälpa mamma med maten med . Idag ska vi grilla kött och laga egna pommes. Hörs snart igen. kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0