Dag 41 Måndag i Mbagala!

Hej! Då var det måndag i Mbagala ..igen. Vi har vaknat tidigt som vanligt. Matat hönsen, krattat gården städat och torkat golvet inne. Efter frukosten kan man vila lite. Innan man kör igång igen. Mamma är och handlar mat. Keisha ville stå och sälja grönsaker idag. Jag sitter just nu vid datorn. I helgen har det regnat mycket så igår hade vi en riktig hemma dag.
I fredags så var jag och mamma och handlade torrvaror till kiosken. Tre sorters ris 50kg, tre sorters böner 50kg och socker och ris.
Och i Lördags var vi och köpte en våg för att kunna väga kg/pris. Imorgon åker jag in igen och köper andra saker som vi ska sälja i kiosken. Bland annat duschtvål, tvättmedel, te, dricksvatten i petflaskor och dricka Snart är det dags för öppning. Men inte riktigt än. Det är bara lite kvar nu. På onsdag kommer den nya personen som ska jobba i kiosken. En ung kille som kommer ifrån Bukoba. Det ska bli kul att få träffa honom. Det händer något annat roligt på onsdag. Mina bästa kompisar från Sverige kommer hit. Patricia och Silva. Det ska bli så kul att ha dom här. Sedan är det bara 19 dagar kvar tills man reser hem till kylan. Jag vill inte. Det var lite uppdateringar. Nu ska jag försöka få tag i någon som kan rita snyggt på väggen. Men har ingen aning vad kiosken ska heta. Mamma får bestämma vad hon vill att kiosken ska heta. Annars så skriver vi bara Dukani som betyder kiosk. Ha det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0