Dag 38 Mbagala

Hej! Igår fick jag möjlighet att åka att köpa nytt internet avtal på mitt modem. Men det är heltidsjobb att ta sig någonstans. Tre timmar dit och tre timmar hem. Det är fruktansvärda bilköer, överallt. Man vill helst inte ta sig någonstans för man vet att det kommer att ta tid och man får stå i bilköer. Därför har vi i veckan väntat med att storhandla varor. Istället har vi tänkt storhandla nu på Söndag. Det brukar vara lugnt med bilköer då.
I veckan har jag sett till att fixa vår el som har bråkat varje kväll. Har köpt ett helt nytt elsystem. Denna system ska istället ta in lite ström som den kan behålla. Nu funkar det som det ska och vi har ström varje kväll. Man blev lite små galen när strömmen kom och gick hela tiden förut.
Här har vi honom...the Electric man. Fundi Omeme. En stillig man i sina bästa år. Och jag tackar honom för att vi fick tag i ett nytt system så snabbt. Utan honom hade vi nog fått väntat i evigheter.
Nästan varje morgon så köper vi färsk mjölk av denna roliga mjölkbonden. 2 liter cirka 7 kr. Det smakar ju så gott.
Här är en annan spännande man som jag haft ett möte med under vecka. Han driver ett företag som jobbar med sopinsamling. Jag hade lite frågor om hur hans företag hanterade sopor. . Varje dag så samlar man in 14 ton sopor. Det är ganska mycket sopor. Och vad gör man med allt? Man gräver ned det mesta och återvinner lite. Petflaskor är populärt att återvinna. Resten får jorden natur återvinna eller bara ligga och skräpa. Men inte länge till.
Under mötet så sjöng och spelade ett band. Väldigt trevligt. Bahari beach hotell.
Lilla Keisha vid stranden. Denna tjej älskar att bada i havet. Det tar inte mer än en sekund så är hon i vattnet. Eftersom hon inte har lärt sig simma än så ser man efter henne som en hök. Det var allt som jag har gjort senaste dagarna. Jag kan inte fatta att allt har gått så fort. Mindre än en månad kvar tills man flyger hem till Sverige igen. Jag vill inte att det ska gå så fort. Nu ska jag sova gott folk. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0