Dag 7 Mbagala Chamazi

Hej allesammans! Som ni har märkt så har jag inte kunnat blogga på några dagar. Och det beror på att jag inte haft någon internet. Men idag har jag äntligen haft tid att fixa den. Denna gång fick det bli ett samarbete med airtel som är ett stort nätverksföretag här i Dar es salaam. Typ som Telia. Men ni har inte missat mycket. Igår morse kom vi hem från Zanzibar. Vi tog in på ett hotell sedan var det rundvisning i Dar. Vi besökte Milimani City som är Dar es salaame störta shoppingcenter. När vi hade gått runt där och käkat hamburgare så drog vi till kokobeach. En lokalstrand där alla kan vistas. Kokobeach har världens godaste grillat kött. Tycker jag i vart fall. Idag vaknade vi upp tidigt. Jasmina och Niklas drog till Mikomi. I Mikomi kan man se vilda djur. Tanzanias 4e störta nationalpark där man kan se vissa afrikanska djur. Dom drog dit och jag drog hem till mamma. Vi kom nyligen hem från Mbagala marknaden där vi handlade kött och bananer. Sedan köpte jag 4 st fläkt till hemmet.
Mamma nämde att det var nästan 20 år sedan hon ägde en fläkt och att hon kommer att sova som en prinsessa inatt. Tänkte jag skulle lägga upp lite bilder från de senaste 3 dagarna.
Niklas var och fiskade en dag och tog med sig fiskarna tillbaka till hotellet. Han fick en tonfisk och en annan fisk som jag inte minns namnet på. Sedan ville han att hotellet skulle tillaga sushi. De visste inte var det var så vi fick förklara för dem hur man skulle göra.
Eller ja...Niklas visste hur man tillagade jag var bara tolken. Och det smakade riktigt gott
Det var lite från idag och de senaste dagarna. Nu måste jag se till maten. Morsan drog och köpte hönsmat. Later kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0