Dag 36 Livet i mbagala




Hej bloggen!
 
Ingen fara jag lever. Mitt liv i mbagala är både spännande och lärorikt. Ingen ström och inget rinnande vatten tillbaks till medeltiden. Men det är otroligt hur man anpassar sig snabbt. Men ström är ett måste tycker jag.  Både telefon och datorn dog. Fem dagar utan datorn och en dag utan telefon. Inte lätt och man ska ha kontakt med omvärlden.
 
Men det går. Folk i mbagala lever så i nästan under hela deras liv. Om man inte har upplevt det så behagar det inte lika mycket. Men det är orättvisst.
 
Här kan ni se lite hur lång vi har kommit med bygget inomhus. Innertaket är uppe=)
 
Här är min säng som jag lyckades få en snickare att designa=)
 
Dagens projket plastering. Imorgon ska det målas. =)
 
Det som fattas nu är att lägga kakel. Kakel ska jag köpa på måndag.
 


 Nu återstår det inte mycket kvar av mitt byggprojket. Jag har lyckats gjort och skapat mycket under två  månader. Min dröm har kommit till verklighet. tack, tack tack....
 
Ikväll ska jag bara ta det lungt hemma hos en vän. Här får man ladda upp mobil och datorn=)
Vi hörs kRAM
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0