Dag 9.

Tja!
 
Nu sitter jag på min stol och njuter av min egna tid lite grann. Det regnar som bara den. Mamma håller på med att laga mat. Byggarna håller fortfarande på med vattenbrunnen. Det skulle ta tre dagar och nu är vi på dag 7. Jag tog ett litet snack med han som är ansvarig. Idag dök dom inte upp förens klockan 10.30 när dom egentligen ska börja jobba klockan 09.00. Visst det är ett tungt jobb och jag förstår dem men ibland är fokuset inte helt där. Men nu säger han att på torsdag blir det klart. Vi får nu hoppas på det, är trött på att fylla på vatten i den skitiga tunnan hela tiden.
 
 
 
Idag tog vattnet slut, så vi har tvättat av lite av det skitiga tunnan och nu fyller vi på med vatten igen. Vattnet kommer  ifrån grannen, därför så har vi en slang i där. Så ikväll kan jag ta en dusch;)
 
Yeey!!! Idag har jag fått se vattnet  från detta hål. Lååååååååångt ner fanns det vatten. Det är fantastiskt.
Att bygga en vattenbrunn kommer att kosta mig 15.000 svenska kr. Inte så farligt. Nu kan mamma ha vatten tillgängligt resten av sitt liv och hon kan hjälpa andra byborna att få vatten.
 
 
Gårdagens bild. Vi var på Milimani City och storhandlade lite. Efter det satte vi oss och beställde oss lite mat på en restaurang.  
Jag tror vi väntade i en timme på maten. Som ni ser, så ser inte de andra så glada ut.
 
Dagens morgon träning. 10x3 armhävningar 20x3 situps 10x3 triceps  och 20x3 snabba squats. Sedan lite hopprep på de och en STOR portion med gröt. En bra start på dagen.

=)
Nää nu ska jag titta till hunden och sedan lära mig att laga färska böner...
 
Ha det fint
Kram
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0