Dag 18. Vatten

Hej bloggen. Idag är man lite gladare. Igår kunde vi äntligen fira att vi hade fått vatten i vårt hem.
Jag och Keisha blev extra glada. Att vi firade med sång och dans<3
Världens gladaste Erica. Vi klarade det. Inte bara jag alla som har vart villiga att hjälpa mig med detta projekt ska känna sig delaktiga. ETT STORT TACK TILL ER. SE vad ni har åstadkommit med.
som ni kan se här så har några i byn redan hört nyheten om att mamma fått vatten och de kommer springande och fyller på sina tomma dunkar.
Fantastiskt<3
Visst blir man berörd.
Det här är babo...en gammal man. Ensam och fattig gubbe. Det var bland annat han som jag gav matgåvorna till. Visst är han söt.
Den här lilla pojken kom alldeles själv och hämtade vatten. Och tungt var det för han. Så jag hjälpte honom med att bära hem den andra dunken. Som ni ser på bilderna så var det bara barn som kom och hämtade vatten till hemmet. Inga vuxna. Det innebär att barn hjälper till hemma redan som små. Eller så är det vuxna bara lata. Hur som helst jag är överlycklig att detta bygget är klart och att mamma nu har vatten. Detta var mitt mål för denna gång. Nästa steg är ström till huset. På måndag ska vi åka och fylla i formulären. Mot alla Ods så lyckas man till slut.<3 Viljan är stor. god natt<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0