Dag 17 Torsdag.

Hej på er! Här går bygget av vattnet inge vidare. Jag blir bara mer och mer frustrerad. Igår var byggmästaren och köpte en pump till vattensystemet. När de testade den igår så dog den efter två omgångar. Nu är det något fel med pumpen, så nu måste de åka och byta den. Idag vad planen att åka till Tanesco och skriva i formulärer till El. Men nu blir planen ändrad. Jag åker ingenstans utan att vattnet är fixat. Men jag blir så trött. Det har vart problem sen dag ett nu. Och det är fortfarande inte klart. Tre dagar skulle det ta från början men nu har det gått 17 dagar.
På vänster sida kan ni se pumpen och på höger sida ser ni generatorn som man fått låna för att testa om allt funkar Först sade man att generatorn var för liten och inte tillräcklit stor att hantera pumpen. Idag skulle vi testa en större generator. Men inget fungerar. Det är något fel med pumpen så nu ska man åka och byta den. Sen får man hoppas på det bästa igen.
Lillsyrran få uppleva hur livet fungerar här i Mbagala. Hittills så gillar hon det. Och det känns jättekul att hon är här. Det är första gången hon är här hos mamma. Mamma tycker nog det är fantastiskt kul att vi båda är här. Som en dröm blev till verklighet till slut<3
Lite roligare nyheter...kattungarna har det bra och igår fick vi skratta lite när vi snodde ungarna från boet. Mammakatten Elsa fick panik och skulle snabbt lämna tillbaka dem till boet. Hon bar en och en. Se så söta de är. Nu ska jag gå och titta till bygget. Vi hörs Kram

Kommentarer
Postat av: Jacob

Kämpa på! Envisheten är den största visheten ibland.

2013-12-12 @ 12:01:15
Postat av: Anonym

Vad rörd jag blir, tårarna kom när jag tittade på bilderna. Du är fantastisk! Va härligt och kul för din mamma att ni båda är där hos henne. Mamma är mamma:))))Sköt om er! Kramar Lotta

2013-12-17 @ 12:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0