"Vår i Alta"

God kväll!

Att jobba på H&M är en hit. Man är alldeles tom för krafter när man kommer hem. Idag var det lillördag i Alta. Lönen har kommit och folk handlar som galningar. Jacob fick sin lön idag, det första han handlar är mat. Något som är mer sannolikt än att springa och shoppa en massa kläder.



Men sjävklart är det positivt för oss butikarbetare. Men mindre positivt när bemanningen är mindre än vanligt. Och man får slita som ett djur på jobbet. Jag tror inte ens att kunderna blir förvånade när man ger dem den mördarblikken när klockan är  5 minuter på 20.00. Och där står 4 stycken människor på kö. Efter stängning så har man bara 100 saker att göra typ. Le, le tänk på något positivt.

Vissa dagar är bättre än andra. Nu är det bara att köra på. Ligger just nu i min säng och ska faktiskt gå och lägga mig. Imorgon börjar jag klockan 08.00. Klockan 06.00 ringer klockan.


Ja ni ser så mycket VÅR väder vi har här uppe.........


Idag har man faktiskt hunnit att baka bröd och gott blev det =)



Kudden kallar hörni,  GOD NATT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0