En söndagsdag 1 maj

Hej hej!

Vilken söndag. Har knappt gjort någonting. Igår fick jag glädjen att bli med en vännina ut på krogen. Det blev dans och drinkar som hon bjöd mig på. Har därför idag sovit hur länge som helst.
Inte bra.

Under mina timmar denna söndagen har jag gett mig tid att laga Kycklinggratäng. Passade också på att bjuda min kära vän Niklas för att jag skulle slippa njuta av den goda maten själv. Det smakade väldigt gott och jag rekomenderar den stort.

Istället för vanlig kättfärs så löper du kyckling köttfärs. Kan inte minnas att vi har kycklingköttfärs i Svergie, har aldrig sett det. I Norge har dom iallafall hur mycket som helst och det är så gott.

Imrorgon börjar en ny vecka och kommer in på min vecka 6 i träningsprogrammet. Denna vecka gäller detatt verkligen köra allting på max. Imorgon måndag är det styrketräning ben och bak.

Här har ni veckans program.

Måndag- styrka Ben och bak
Tisdag-  Spurt kondition
Onsdag- FRI
Torsdag- styrka baklår
Fredag- FRI
Lördag- Spurt kondition
Söndag FRI

Värm alltid upp 10 minuter innan



Förutom mina vanliga vardagar så får man alltid med sig saker som påverkar en positivt eller negativt.
Som tillexempel brölloppet i England hur vackert var inte det.




Hon är så vacker....



Såg ni på Unisef galan idag kväll? Det var ju hur bra som helst.
Och ännu bättre att jag har lagt märe till hur mycket de visar att alla dessa hjälp orginisationer mer än aldrig förr.
Jag tycker att det är fanatsikst bra.
Nu är det verkligen många som bryr sig och det behövs många fler.
Jag vet att många bryr sig och ni vill hjälpa med fråga är om man nu gör det. Har man verkligen så fullt upp att man inte hinner bli medlem i någon hjälporginisation och skänka något värdefullt att det inte ens går att beskriva.
Att få 50, 100 kr till mat, vatten och kläder är deras vardagliga behov och det är precis samma känsla som för som för dig när du köper dig ett par nya skor eller kläder. Att du HAR möjlighet.


Jag vill dela med en sak som har rört mig väldigt djupt. Tonjes mormor som nu är en pensionär har valt att ge bort lite av hennes pengar till Min mamma och lilla Keisha. Hon gav mig några slantar som jag sedan skickade till min mamma. Hon visste att jag nu hade ekonomiska problem och valde att hjälpa till.
Hur generöst är inte det.

Det är inga krångligheter bara bli medlem i Unicef eller räddabarnen och skänk en slant varje månad eller kanske bara en månad. Allt gör ju skillnad. Du kan inte rädda alla men varför inte rädda en.

Nu kom Johanna nyss hem från en helg men fotbollsmatch. 1-1 blev resultatet. Jacob cupmatch slutade med 2-0 seger. KANON bra jobbat ALTA.

God natt<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0