Huvudværk!

God morgon!
Jag har haft huvudvärk nästan hela veckan men idag har jag ork att skriva några rader ændå.
Vill börja berätta om 17 maj. What a history. Dagen føre 17e maj var det helt ok væder. Men på sjælva dagen så skedde det. Det snøade. Det var vitt på vægarna. Årets 17e maj tåg blev med vinterjakorna på. Igår dagen efter 17e maj blev det bra væder igen. Det hænder saker i Alta;)


Just nu sitter jag hemma. Inatt sov jag hos Tonje igen. Och vi fick vakna upp tidigt käka frukost. Jag fick äran att äta lite av vofflorna vi lagade igår.  Hon började nio men jag börjar inte förens 09.45 så jag hann hem en liten stund och käka gröt. Eftersom det tog en 30 minuteratt gå så blev jag hungrig igen.  
På tal om att bjuda på mat och sådant. Jag var på besøk hos min kompis Niklas den 17e maj och han bjød minnsan inte på några
vofflor eller annat gått som man brukar bjuda gæsterna på. Nej han hade sin torkad renhjærta. RENHJÆRTA skrek jag.
Vilken mænniska æter det liksom....Man lær sig något nytt om honom varje gång. Den lilla Svensken.

Här kan ni se bilden av renhjärtat...äckligt va!!

Nu måste jag springa till jobbet....ha en fin dag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0