Klantskalle nr 1

Det är så pinsamt att jag inte ens vill prata om det. Min dag började kanon. Vaknade vid 9 tiden och träning stod på schemat. Äntligen skulle jag få inviga Actic efter tre veckor. Jag började med 8 min uppvärming på löpeband. Sedan började jag med min favvorit övning. Benböj. Eftersom jag nu ska pumpa tog jag 20 kg stången. Det var fruktansvärt tungt. När jag var färdig skulle jag vara duktig att ställa tillbaka vikt stången. Platsen den skulle vara på var ganska hög och jag tog i som bara den att sätta stången på plats. Men precis när jag stången skulle landa på plats missar jag den andra delen som så faller på mitt vänstra ringfinger.

Jag hörde bara ett ljud från ett sprukel nagel och andra delar som man har inne i fingret. Sedan ser jag hur blodet i nageln börja sprida sig under nageln. Det var två herrar till i lokalen men självklart skulle jag inte visa hur ont jag fick och som att ingenting hade hänt. Jag tog mina saker och gick sakta ut från lokalen. På vägen upp i trappen kände jag smärtan i fingret. Jag trodde att jag skulle svimma. Mitt finger var nu blå och rött.
Tog mig fram till receptionen och tog sakta fram mitt finger och berättade vad som hade hänt.

Den unga killen i receptionen bara skakade på huvudet och sa att det inte såg bra ut. Jag var därmed tvungen att ta mig till legevakten (akuten) för att få bort all blod under nageln.
Han gav mig ett lycka till och knallade sakta iväg med min smärta.
Varför varför varför tänkte jag bara för mig själv. Hur klantig får man vara.

Hela min förmiddag spenderade jag på akuten. Hos läkaren fick jag ta röntgen och det visades att den lilla tuppen som man har längst ut på tuppen var brutet=(. Blodet under nageln fick dom sticka trå hål för att allt skulle komma ut. Herregud vad ont det gjorde, men jag var stark.
Vad har jag gjort för att förtjänat denna smärta=(=(.
Jag kunde dessutom inte jobba idag, fick ringa och sjukanmäla mig. Men jag ska ta mig till jobbet imorgon. Ska göra så gott jag kan.

Nu ska jag tvätta av skiten. Sedan ska jag lägga mig och sova, Jag är fruktansvärt trött.
Men nu till en positiv sak.
ALTA vann cup matchen mot TROMSÖ. Vilken seger det är nu. 1-0 blev det. Det hade varit fullsatt i Alta Arenan idag. Och trycket var högre än någonsin i Alta. Det är första gången Alta tar sig till Kvartsfinal någonsin, kan ni då tänka er vad de firar idag. Jacob stack precis ut genom dörren. Laget ska fira med sång och lite sprit;).
BRA ALTA!!!
Stakars lilla mig går allting nedöver för;) Men jag är glad att det inte var hela fingret.
GOD NATT<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0