Videoklipp dag 11 (TONJE)


Nu sitter vi har pa internetcafeet. Tog barabara bussen vid klockan 10 och tankte sitta har i tva timmar.
Jag haller pa att ladda ner lite videoklipp till er.

Medans jag haller pa att ladda kan jag beratta en liten typiskt afrikaner sak. I morse nar vi tog barabara bussen sa stannar det ofta en man som ropar
- Mbagala mia bili, mia mbili
Och det betyder att det kostar 200 tsh. Men nar vi betalade vara 200 tsh var sa sa han 500 tsh helt plostligt.
Detta ar sa irriterandes att det suger. Bara for att  en vit sitter i bussen betyder det inte att hon ska betala mer for att hon har pengar. och de varsta ar att det tror att vi ar dumma och inte ser hur mycket alla andra betalar till han. Och alla andra gav han 200 tsh. Det ar inte ratt och vi ar inte blasta!
Tank pa det nar ni reser till afrika nangang att de flesta vill luras pa pengar. Dessutom Pruta, pruta, pruta nar ni ska handla.





Detta far jag uppleva varje natt med Tonje. Hon pratar valdigt mycket i somnen.
Har far ni ett bra exempel:)


Kommentarer
Postat av: Emma Sandberg

sv: mm, han skulle åka hem idag och han börjar skolan i morgon det blir att strycka för nu kommer han säkert vara sjuk en vecka till... jobbigt för han. Jag överlever.

2011-01-16 @ 11:00:48
URL: http://xiexie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0