Dag 37 (Inga småkryp inatt)

Hej hej mina läsare!

Kvällens plan är att till klubben här bredvid och sno eller göra sönder deras generator. För inatt ska de inte förstöra min sömn. Har bara sovit i två timmar i högst inatt. Klockan 03.00 började spela den riktiga trum musiken. Det var så högt att jag trodde mina öron skulle sprängas. Ni vet hur det brukar kännas ute på krogen när man kommer för nära högtalarna? Så kändes det. Men nu låg jag i sängen och var inte ute på någon galen dansklubb. Därför har min dag idag varit jobbig, trött hela dagen. Klockan 09.00 kom vår chaufför Dennis. Under hela bilresan till Milimani city tvingade jag mig själv att sitta vaken. Jag ville helst inte somna för jag ville hela tiden ha kontroll på trafiken. Känns inte tryggt att somna och sedan vakna upp vid något dike för att vi har krockat eller något. Jag vill ha koll på varje ögonblick. Till slut kom vi fram. Resan tar ju cirka en timme allt på grund av hur trafiken ser ut.


 
Väntan på vår Taxi Ben så kunde jag inte hålla ögonen öppna!

Först var vi tvungna att äta något eftersom vi inte hade ätit någon frukost. För mig blev det en kaffe Latte och en hamburgare utan ost. Efter vår nyttiga frukost var det shoppingdags. Med shopping menar jag mat och allt annat som vi behövde. Inga skor eller en söt väska här inte. Såklart det frestar lite att shoppa men sådana saker har jag varken tid eller råd till just nu. Topp på listan idag stod det mosiqitonät (myggnät) och nya kuddar. Höll ju nästan på att bryta nacken varje natt med de kuddarna vi hade. Hårda som sten var de. Men inatt får vi sova som prinssessor. Förutom all dessa musik som måste vara igång 12 timmar per dygn. 19.00 till 07.00. Har aldrig hatat musik så mycket som jag just nu. Musik, musik överallt. Till och med vår chaufför Ben spelar musik hela tiden. Mest är det Celindion "Because Im you lady and you are my man". Jag kommer nog lyssna sönder den låten innan jag reser hem.


KaffeLatten made my day! Denna bild är tillängdad till Jacob min älskling<3



Efter vår snabba och fexibla shoppingrunda så körde vi hemåt. Trött som tusan var jag men tvingade mig att vara vaken. När vi äntligen var hemma så gällde inget annat än säng för mig. Jag tog mig och åt ett par brödskivor och sedan la vi oss båda och sov. Med våra nyinhandlade kuddar så sov vi djupt. Efter några timmars sömn och återhämtning så vaknade vi upp. Vi båda kändes oss då matta och varma. Vi tror att båda fick lite småfeber. men efter lite vatten och världens bästa Ipren så mådde vi genast bättre.


    Att posera inne i ett mosqitionät är en konst ;) UUuuu


Tonje hängde då genast upp mosqito nätet och efter hårt abtete med att få upp skruvarna så var nätet på plats. inatt blir det fritt från småkryp som käkar på oss. När klockan började närma sig kvällen så var det matdags. Strömmen var då inte tillgänglig så jag satte på mig min vackra huvudlampa och gick ned till köket. Idag lagade jag köttgryta med lök. broccoli med pasta.
Men precis när vi hade ätit klart så kom strömmen tillbaka. Och det tackar vi president Jakaya Kikwete för.
När strömmen inte är här så kallar vi honom Kikwete (Mbaja= dårliga presidenten.


Så som många andra presidenter som varit president här i Tanzania så lovar de en massa nya förändringar men när det väl röstas fram så svike de befolkningen. Tänker bara på pengarna och sig själva. Med en bättre president så tror jag och hoppas på ett bättre Tanzania.

Imorgon blir det minnsan sol och bad. Denna gång ska vi åter besöka South Beach. Den första stranden vi var på när vi kom hit. Mamma och Keisha ska med och denna gång kanske mamma hoppar med ner och badar!??

God natt!


Kommentarer
Postat av: Jake

Tack för den fina bilden. Så brun och vacker du är ;)

2011-01-28 @ 21:48:24
Postat av: Erica

Tack min älskling<3

2011-01-28 @ 22:31:03
URL: http://mpenzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0