Dag 35

Dag 35.

Hej hej!

Idag väckte tuppen oss alldeles för sent. Kockan blev nästan halv nio. Båda jag och Tonje var väldigt trötta i morse och valde att vakna upp med den sena tuppen. Börja morgonen med lite träning och sedan blev det en stor portion med gröt.

Klockan blev nästan 10.30 innan vi gav oss iväg till Mbagala. Satte oss inne på ett internetcafé och fick ordna lite viktiga saker. Some real stuff.

Efter två timmar drog vi till mommy. Har hela dagen gott med en klump i halsen för att jag hade den dåliga nyheten till mommy. Huset kommer inte bli färdigt innan jag reser hem igen. Den första grunden är att jag vill helst inte lämna mamma och lilla Kesiha i ett nytt och stort hus utan murar runt omkring. Detta kan leda till att folk kommer att göra inbrott. Detta har skedd i hennes gamla lilla hus. Jag vill inte att detta ske. För att då vara trygg så lämnar vi en liten del av step 3 och bara ordnar ett rum. Där ser vi till att vi ordnar fönster och dörrar. Där kan mamma och Keisha bo tryggt under tiden. För att då slippa att regnet strömmar in som det gör i det gamla huset. När jag reser hem igen kommer jag jobba stenhårt för att få ihop pengarna som fattas och till mur och vattenpumpen. Detta har varit en väldigt tuff situation för mig och jag hoppas att ni förstår hur jag mår. Detta är allt som betyder för mig just nu. Men får bara acceptera det och kämpa vidare. Huset kommer att bli färdigt men inte innan jag reser hem. Huset är nu iallafall uppe och snart ska de få bo i ett nytt och tryggt hem.

Här kan si vårt avtal

STEP 1

FOUNDATION

STEP 2

EXTERNAL WALLS, AND ROOF, INTERNAL WALLS

STEP 3

WINDOWS, DOORS, DOORS FRAMES, PLASTERING, FLOORING AND CERINGBOARD

Strömmen kommer vi att ordna I framtiden då det har kommit ström till där hon bor.

Dagens bild!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0