Dag 34 ( Visum till Kenya, avklarad)

Hej hej!

Idag har vi vart och fiksat visum till kenya. Vi reser den 18e februari.  Efter visumet tog fyra timmar att fixas. Medans vi väntade drog vi till city center. Vi hittade butiken Levis jeans och sprang genast in där för att checka vad de hade. Tonje har länge letat efter nya Skinny jeans och vi trodde vi skulle hitta dem där. Men nej det hade de inte. Modellen på jenasen här är giganstiska och det är till för stora formiga kvinnor i Tanzania och inte för Smala och magra tjejer som mig och Tonje.
Besvikna gick vi därifrån och försökte hitta ett intenetcafe. Vi gick år och dar för att leta fram stället vi brukade sitta på. HARBOUR VIEW CENTER heter stället. Men efter en stund hittade vi stället.
Vi satte oss på intenetcafet. Men efter 10 minuter så gick strömmen på cafet och när strömmen kom tillbaka så blev internet så himla segt att vi bara gick därifrån. Tiden var knapp så vi gick och satte oss och betsällde mat.
Restaurangen här har jättegod mat.

Under tiden vi satt och åt så tog Tonje en än gång antibitotika tablett för köttsåret. Men efter att ha tagit tabletten blev hon alldeles dårlig att hon mådde illa. Så vi blev sittandes där till vi åkte tillbaka med taxi till Kenya embassy.
Jag beställde mig då en stor Kaffe latte. Saknar att dricka kaffe.

Vid 13.30 tog vi taxi tillbaka till kenya embassy och hämtade upp våra färdigstämplade visum.
Visumet kostade oss 37.000 tsh, cirka 185 svenska kr. Nöjda som vi blev åkte vi hemåt mot mbagala.
Tonje mådde fortfarande dårligt att hon genast gick och la sig och sov.
Hurtiga jag tog på mig joggingskorna och stack till mamma. Ville ju gärna jogga men något sa mig att inte jogga här i mbagala. Folk är nog inte vana att se en liten tjej jogga runtsom en galning. Itsället så gick jag väldigt fort men detta verkar också vara ett problem. Folk glodde på mig som jag vore en galning. Ingen är heller van att se någon gå snabbt. Så jag saktade ner och gick normalt.
Får hålla mig hemma med träningen.

Hemma hos mammy satt vi bara och mys pratade. Jag tog lite Ougali med kött och det smakde smaskens.
Mamma blev väldigt bekymmrat att Tonje låg hemma och sov och trodde att det mycket allvarligt men jag förklarade att hon mår bra, och att såret  har blivit mycket bättre. 
Hhennes sår ser mycket bättre nu. Det känndes väldigt skönt att se såret idag morse när jag hjälpte att tvätta. Det börjar nu läka. Får hoppas det fortsätter så.

Hon verkar få lyckan tillbaka igen idag för när hon tvättade kläder så hittade hon sin sista box med snus längst den i hennes ryggsäck. Hon verkligen skrek med glädje. Men glädjen försvann lika snabbt för de smakade inte så gott som hon trodde det skulle göra. Men då blev jag glad, vill inte att hon ska börja snusa igen.

Just nu sitter Tonje och syr en datapåse av sin KANKA till sin pc och jag tittat såklart på när hon förstör den vackra KANKAN.

Imorgon hoppas jag att det blir en lite lungnare dag och inte så mycket taxi hit och dit.
GOD NATT!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0