Dag 31 Lördag kväll!

Dag 31

God lördag!

Vill börja med att Gratta min farfar på födelsedagen. Ett stort grattis till dig. Hoppas du haft en underbar dag med blommor, presenter, pussar och kramar.

Idag har dagen börjat vid klockan 07.00 till nu 23.45. Dagen har gått i ett idag. Det började med att vi gick upp väldigt tidigt. Klockan 09.00 skulle vi gå till internetcaféet. Där satt vi i två timmar utan internet. Internet var väldigt segt idag så vi fick inte gjort nåt vettigt. Medans jag väntade på att hemsidan till www.tre.se skulle lasta upp så fick jag underhålla mig själv. Eller dem som jobbade där underhåll oss. Det började med att en som arbetar där på internetcafé frågade om jag kunde ta en bild av henne som hon kunde lägga upp på facebook. Ja svarade jag det går väl fint. Sedan blev det morgonens aktivitet Erica the fotograf. Alla tre som jobbade där ville ha en blid på sig själv. Det blev nog en hel del bilder innan de blev nöjda. Efter två timmar uppladdning av tre.se insåg vi att internet inte kommer att gå snabbare idag. Vi bestämde oss för att gå hemåt. Eftersom vi inte hade internet sa jag att detta var fria timmar för oss att vi inte behöver betala får något vi inte har använt. Först så skrattade de lite och sedan sa de att det var ok.

När vi gick hemåt mötte vi min kära mamma på vägen. Tillsammans handlade vi bananer och kött för dagens lunch. Sedan gick vi hem till henne för att börja laga. Vi hjälpte henne lite med matlagningen.

Matlagningen tog en väldigt lång tid att tiden var nästan knappt. Vi skulle möta Erika på city 17.30. När maten var färdig vid 15.25 då var det att äta snabbt sedan springa hem för att hinna fixa oss till kvällen. När vi kom hem ringde jag taxi  vår nya chaufför Ben och frågade om han hade möjlighet att komma och hämta upp oss vid 16.45. Men självklart så var han inte hemma i mbagala.

Då var vi tvungna att ringa till mammachina. Hon har goda kontakter att hitta en bra taxi. Hon ordnade en taxi och den kom vid 17.00. Men trafiken är ju som värst denna tid så vi kom lite för sent. Taxichauffören fick besked av Erika var han skulle släppa av oss. Vi mötte Erika där och sedan tog hon oss till en restaurang. Restaurangen låg en liten bit från city men det var väldigt kul att se lite annat av staden. På denna sida var det många vita människor och många fina restauranger. Den restaurangen vi var på var ett pizza ställe. Stället är känt för att sälja goda pizzor. Jag själv beställde pizza och den smakade väldigt bra.

Efter att ha suttit där cirka 2-3 timmar och pratat om våra problem, synpunkter och tankar så var det dags att åka hemåt. Både jag och Tonje var helt slut. Jag tog dessutom ett glas vin och blev väldigt pömsig efter det.

Erika var så snäll att hon körde hem oss hela vägen hem. Detta ska jag säga er var en lång bit köra. Vi fick köra helt till andra sidan staden för att komma hem.

Jag och Tonje är vana att komma hem innan mörker och sedan stanna där. Idag kändes det nästan märkligt att åka bil i mörker eller att ens vara utanför hemmet i mörkret.

Nu måste jag verkligen sova. Imorgon ska vi åka och BADA!

God natt!

OBS: TILL  Jacob min älskling. Har inga pengar på mobilen, internet väldigt segt att jag inte kan logga in på hotmail. Men tack för ditt mail svarar när jag kan.

 

 
Dagens Internetcafet utan internet!

 
Här hänger vi hemma hos mamma=)


Ute på kvällen! Här ser ni Erika...


Kommentarer
Postat av: DIn älskling

Okej :) prövar ringa dig senare idag. Troligtvis hade ni godare pizzor än i norge hehe

2011-01-23 @ 13:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0