Dag 28 Hamna meme!

Hamna meme ikväll, det betyder ingen ström ikväll. Nu sitter vi i vår säng och nördar oss. Visste ni att vi har två sangar i detta rum men vi sover bara i en. Det Känns säkrare att dela säng än att sova ensam.
Kom hem från mammas ställe för två timmar sedan .Redan då hade strömmen gott. Vi tog båda ett snabbt avsköljning av kroppen och sedan gick vi och gosade med hundarna. Idag har både jag och Tonje haft en riktigt flummig dag. Vi har skrattat väldigt mycket. Jag tror vi börjar bli som riktiga afrikaner. Det som fattas nu är att vi ska kunna saker på huvudet. Jag skulle vilja lära mig det. Då när jag kommer hem till sverige behöver jag inte ta bilen när jag storhandlar, utan jag bär sakerna på huvudet. När vi var hemm hos mamma så kom den en dam förbi och hade en ganska stror vatten bunke,full med vatten. Hon gick som hon inte hade nåt på huvudet.
Det såg så facinerande att se henne med den tunga vatten dunken. Jag har liksom inte riktigt tänkt så mycket över det men det är väldigt smart.

Jag har cirka 17 próvent kvar av mitt battari på datorn, så jag ska bara skriva kort ikväll.
Hoppas det blir an bra natt inatt. Natten till igår var hemsk. Vi hade en ny vakt och, och det verkar som hela byn visste om det. Musiken som brukar spelas vaje natt var avslagen så man hörde alla ljud. Detsamma gäller för hundarna. Vi hörde många olika ljud inatt att vihela tiden vaknade oh låg sömnlösa för att vi var livrädda. men inatt blir det annorlunda för vår gamla vakt är tillbaka. Vi känner oss trygg med han. Tisdagar är han ledig då lider vi. Men självklart ska han få ha ledigt en dag i veckan.

Alla väggar till mammas hus är nu uppe och imorgon ska han börja med taket.
Ska ta och lägga upp en bild imorgon. Nu ska jag försöka sova. Imorgon bitti blir det hoppa hopprep igen.

GOD NATT!



Kommentarer
Postat av: Hamna værme hær :(

Sjukt vad snabbt bygget går. Hoppas allt ær bra annars førutom elen då førstås. Många kyssar!



/ Jake

2011-01-19 @ 21:43:18
Postat av: Erica

Ja det går väldigt fort och dom är duktiga på att jobba fort. Vi är tacksamma när vi har ström och vatten. Nu har vi vart utan rinnande vatten i mer än vecka. <vi klarar oss. Men jag saknar inte kylan;)

2011-01-20 @ 09:18:26
URL: http://mpenzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0