Dag 26! på stan med mamma!

Hej hopp!


Idag vaknade jag att solen lös rakt i ansiktet på mig. Fåglarna sjöng vackert som vanligt med sedan kom kråkorna och förstörde allt och klev då upp från sängen. Klockan var 07.00. Jag var pigg som en pannkaka.

Körde ett litet träningspass med situps, armhävningar och rumpa. Kände att det var längesedan jag rörde på kroppen fysikskt. Efter det blev det en stor portion med gröt. Klockan 09.00 blev vi hämtade av mamma china. Vi åkte tillsammans in till staden. Det var jag, Tonje, mamma och mamma china. Efter att ha surrat runt på stan i några timmar börjar mig mage att kurra. Vi gick till en restaurang och beställde oss mat. Vi satt och pratade om allt möjligt medan vi åt våran mat. Mammachina är en bussnies kvinna som har hjälpt oss mycket medans vi har vart här. Hon ställer gärna upp när man frågar henne trots hennes fullspäckade schema. Ibland har hon tid och ibland inte.

Efter middagen så körde hon oss tillbaka till Mbagala. I Mbagala så stannade vi upp på marknaden. Både mamma och mamma china skulle handla sig grönsaker. Själv köpte jag mig Obuio och rak permanent. Rak permanent behövs, mitt hår börjar bli as krulligt¨. Nu väntar jag bara in rinnande vatten så att jag kan fixa håret. Mamma ville också rak permanenta, så jag ska hjälpa henne med det.

Efter att det hade handlat färdigt så tog  vi taxi hem till Mbagala Samazi. Mammachina skulle åka tillbaka till city, till sina barn som väntade henne. När vi kom fram till mammas ställe så hade bygget gott framåt. De hade börjat med väggarna och delat upp rummen på insidan. Ni anar inte hur  alldelses varm och glad jag blev inombords, nästan tårögd. Huset är på gång nu och jag får själv se det hela med mina egna ögon.

När vi kom hem så förväntade vi oss att vattnet hade blivit fixad, men självklart inte. Nu har jag inte tvättat håret sedan i lördags och jag har sand i hela hårbotten. Det som har hänt är att pumparna som finns under marken har gått sönder. Det behövs alltså köpa nytt. Mammachina pratade om idag om att köpa nytt, med det vet vi med detsamma hur lång tid det kommer att ta. Men jag hopppas att hon inser att vi måste ha dusch och att hon hjälper oss snabbt.

Strömmen har chockerande vis vart här i fyra dagar så det har vart fint. Men vågar inte prata om det för mycket för då går strömmen. Vi hoppas på det bästa varje natt.

Nu ska jag ta och läsa lite i min tidning och gosa med hundarna<3

Ha det bra!

Kwuaheri= Hejdå


Tonje, mamma och mamma china.


Bygget idag! Väggarna är på väg upp.

Kommentarer
Postat av: FF Gunnar S

Heja Erica

Jag - och farmor - är mäkta imponerade av dina rapporter - vi följer ditt projekt varje dag.

Hoppas det här svaret kommer fram till dig, annars får du tala om hur jag gör för att nå dig.

Blir det vatten och avlopp i ditt hus ?

Vi hörs - kramar från FF o FM

2011-01-20 @ 18:39:46
URL: http://mpenzy.blogg.se/
Postat av: Erica

Hej Farfar och Farmor. Kul att ni hittade hit och kul att höra att ni följer med i bloggen.

Nej det blir inge rinnande vatten och avlopp denna gång. Det får vi fixa när jag har mer pengar i framtiden. hoppas allt bra med er.

2011-01-20 @ 20:41:17
URL: http://mpenzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0