Dag 21

Hej hej!

Idag har vi haft en hel dag med ström och det är vi väldigt tacksamma för. Vi har då passat på att städa vårt stinkande kylskåp och städat i toaletten. Vi har dessutom tvättat våra sängkläder. Ikväll ska sova i rena sängkläder. Annars så har vi vart hemma hos mamma nästan hela dagen. Hon bjöd oss på mat som smakade himmelskt gott. Mamma lagar världens godaste mat varje gång.

Hon bjöd på fisk med ris. Jag åt tills jag nästan sprack. Jag var as hungrig som vanligt.

Angående bygget så började Dennis med att hälla dit the Concrete uppe på the Foundation (Grunden) idag. De la cement blandat med stenar och vatten över hela grunden, sedan plattade man till så det blev slät och fint platta. När vi lämnade bygget nu vid klockan 18 så sa Dennis att det skulle bli färdigt ikväll. Så imorgon är det en fin och platt cement platta över hela grunden för att sedan kunna börja bygga väggarna.

Nu ikväll ska jag och Tonje ligga och se på en film. Längesedan man tittade på film och det ska li mysigt.

Imorgon ska vi ta oss till Mbagala city tidigt på morgonen för att ordna lite saker. Sedan ska vi försöka ta oss in till Stan och handla in mat. Det börjar bli tomt i vårt lilla kylskåp.

God natt<3


Dagens bild Cement plattan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0