Dag 65 (Generatorn)

GOD FREDAG allesammans!

Dagens Namnsdag

Sigvard och Sigvert!

Jajamänsan idag kom vår Fundi (elektriker) med vår efterlängtade generator som vi skulle ha fått för över två månader sedan. Herregud vad allting ska ta så lång tid.


Här kan ni se vad vi har längtat efter och som betyder allt när
det gäller liv och rörelsen i huset!


Här kan ni se vår FUNDI som kom med Generatorn.
Han står och posar vid arbetstiden! STRIKE A POSE!



Jag ville också göra en STRIKE A POSE vid Motorcyckeln som han åkte i.
Posen blev konstig för att jag precis brände mig på röret där nere=(
AAuuoth...

Det var den goda nyheten. Den dåliga nyheten att vi inte kan koppla till generator och få den att fungera idag. För vi har inga kablar till att koppla in den med. Tack mammachina att du äntligen ger oss generatorn men vi kan inte använda den. Vad hade du tänkt att vi ska säga. Åh vad bra att den är här nu, så kan vi ju faktiskt se att den finns och står här.

Vi begär ingen mer en ström. Hon förstår verkligen inte det. Hon sender Fundin (elekriken) till att tala om för oss att vi måste åka till Kariako och köpa kabblarna. Kariako av alla farliga ställen. Karako är ett eländigt kaos ställe. Tjuvar överallt och hon menar att vi två flickor ska springa runt där och leta efter att par kablar som vi inte ens vet namnet på.

Nej, nej, nej! Vi bad vår kära Fundi istället att handla kablarna åt oss. Vi gav han så mycket han skulle ha för att handla skiten. 15000 TSH för tre kablar. Nu får vi bara vänta och se om han någonsin kommer tillbaka med kablarna.


Dagens bild påTonje och mig;)


Klockan 09.00 kom vår kära taxi chaufför Ben Benny the Frog. Idag var det dags att besöka Milimani city. Vi skulle idag framkalla bilder. Bilder till mamma och lilla keisha. Jag tänkte laga ett litet fotoalbum till dem. Mamma skulle verkligen uppskatta lite nya uppdaterade bilder.

När vi kom hem från Milimani city hade vi ingen ström som vanligt. Ingen Fundi hade kommit förbi med kablarna som han skulle köpa. Generator stod bara där nere vid ingången och väntade på att bli använd.

Jag ringde genast till Fundi och frågade vad i all världens han höll hus. Han svarade bara att inga butiker var öppna idag så han fick inte tag i några kablar idag. Men imorgon skulle han försöka åka och sedan komma med dem tidigt på morgonen. Bäst för han sa jag bara, annars annars…I KNOW WHERE YOU LIVE.

Hur som helst så har vi inte gjort ett skit  idag. Dagen har bara rullat på och vi njuter av den tiden vi har kvar. Jag hoppas att vi snart kan starta med bygget till mamma igen. Fönster, dörrar och att bygga ett rum färdigt så att mamma och lilla Keisha kan få bo där innan vi reser.


Bild på mig och Shimba!

Nu är klockan 23.00 här nere. Dags att gå och lägga sig en sådan fredagskväll. Musiken spelas för full rulle på andra sidan gatan. I natt ska jag sova med hörproppar annars tror jag att jag bli galen.

Ni får ha en mysig fredagskväll. Ni som festar. FESTA LOSS!

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0