Dag 52 Lördag

Hej hej!


Stranddag nummer två. Efter frukosten så drog vi först på en shoppingrunda. Vår kompis Mercy som vi träffade på igår vid frukosten var vi tvungna att ta med. Hon har ju fortfarande inte fått sina väskor med kläder. Så istället för att sitta och vänta vid hotellet bad vi henne att följa med oss. Vi drog ned till Zanzibar city och hjälpte henne med att hitta det hon behövde. Bland annat så behövde hon en bikini eftersom hon skulle följa med oss till stranden idag. Mercy är en tjej som är från Hollad men bor i Amerika. Hon ska bo och studera i tre månader i både Zanzibar och Dar es salaame. Hon ska studera International Devolopment. Företaget kallas för Care. Detta innebär att hon ska arbeta med kvinnor som lever i det mest fattigaste tillstånd. Hjälpa dem fram till det nya utvekligen. Jag tycker det verkar väldigt intressant hon verkar vara en stark tjej och är redo för att jobba hårt med detta.

 Här är jag är redo för att gå och beställa mat!


Vi ringde vår chaufför vid tolv tiden. Resan tog en timme. Till slut var vi framme vid den kända Ngalawa Kendra Rocks Beach. Stället var hur stort som helst. Stranden va gigantiskt och de hade två stora restauranger som låg vid sidan av varandra. Det var nästan bara vita människor där. Vattnet var klart och underbart skönt.



Här ligger brudarna Norsken och Amerikanen;) Toje och Mercy!

På vägen hem mötte vi upp Benedicte. Benedicte är en tjej som vi har lärt känna från Receptionen. Hon och Mercy hade redan lärt känna varandra. Benedicte är en snäll och hjälpsam människa.

Hon skulle fixa ett ställe för mercy att bo i tre månader. Mercy hade två valg antingen att bo hos sin chef eller att hitta något eget men bra. Benedicte kände till ett ställe som en familj bodde och hyrde ut ett rum.

Jag och Tonje ville absolut följa med som stöd. Familjen var muslimer och bodde i ett stort hus. Vi träffade på mamman och lilla flickan som var 10 år. De var mycket trevliga. Bägge var klädda med skynke över huvudet. Vi kollade igenom runt huset och frågade massor och fråger. Stället verkade väldigt trevligt. Men frågan var ju om hon också var tvungen att bära skynke?? Phuu.. Nej det behövde hon inte.

Innan vi var på väg hem fick vi dessutom träffa på pappan. Pappan är ju oftasst stjärnan i ett muslimsk familj. Han styr och ställer. Men han verkade väldigt trevlig och jordnära. Men för att vara på den säkra sidan så kommer Mercy skriva på ett kontrakt på måndag på tre veckor för att börja med. På tre veckor hinner hon då märka om hon verkligen trivs med familjen.


Första kvällen i Zanzibar. Klara inför utgång!

Ikväll blev det utgång igen. Först mat sedan festival. Ikväll var det Jag, Tonje, Erika och i sällskap fick vi med vår nya vän Mercy. Efter maten drog mercy hem för att skype med pojkvännen och vi drog till festivalen. Inne på festivalen var det mycket mer folk än igår. Idag var det allt för mycket hippie och rasta människor. Musiken var inte alls bra i början men sedan blev den bara bättre och bättre. Under den trevliga dansen jag hade för mig själv ser jag en snygg svart kille stå och prata med Tonje. Han stod och pratade och pratade. Till slut märkte jag att han bara blev för jobbigt mot Tonje. Jag gick då fram till han och bad han gå sin väg. Han tryckte sitt ansikte emot mig att jag kände den vidriga andedräkten hans. USCH. Gå din väg sa jag till honom. Han såg på mig som en liten myra och började skrika mot mig. YOU SHOULD SHOW RESPECKT och blablabla…Erika gick emellan och bad han försvinna. Han ville absolut inte lyssna på varken mig och Erika. Han var väldigt påverkad. När han stod och käftade mot Erika såg det inte bra ut. Både jag och Tonje sprang runt för att hitta en vakt eller två. Vakten gick då fram till honom. Men efter en stund skrikande mot vakten så tog han nästan struptag på vakten men blev hindrad av hans kompisar. Vakten gick snabbt därifrån. Vilken mus fegis tänkte jag.

Men tydligen skickade han civil poliser på honom. Vi såg en man som var klädd i normala kläder men hade en lång käpp pinne bakom ryggen. Jag tror att tanken var att de skulle ta honom när han kom ut från festivalen.

Jag var iallfalla livrädd. En smäll av honom skulle jag ligga medvetslös. Jag höll mig långt borta ifrån honom. Efter någon timme kunde jag slappna av. Han hade funnit en annan vit tjej att försöka sig på och förstöra kvällen för. Stakars tjej tänkte vi.

Men kvällen slutade bra till slut. Efter festivalen drog jag och Tonje till klubben. Vi beställde oss varsin drink. SEX ON THE BEACH hette drinken. Den var riktigt god. Efter några timmar pratande gick vi hemåt. Vi var hemma vid 03.00 och vi somnade ganska snabbt.

ZZZZzzzzz<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0