Jobba, jobba, jobba!!

Hej boggen, här kommer ett snabbt dagens uppdatering. Det har bara varit jobb. Jobb på H&M och jobb här hemma. Det äralltid massa sysslor att fixa när man kommer hem på kvällen. Ibland önskar man att man hade en städerska. Iallfall när man är trött, som man vanligtvis brukar vara efter kvällens jobb. Men jag ska inte klaga.

Jag såg på ett dokumentär program nu ikväll om hur fattiga länder måste få arbeta med för att få överleva. Det var ett ställe i Kongo, Afrika där barn fick stå och bränna bland annat gamla mobiltelefoner och skit. Stastisstiken räknade ut att alla som arbetade där var sjuka, vissa allvarilgare en andra. 
De får in sig all gifitg rök som kommer ifrån de olika matrialen.
De två allvarligaste skadorna man utan tvivel kunde få var, hjärnskador i hjärnan och cancer.
Det är fruktansvärt var människor kan göra för pengar. Och vi hoppas djupt i våra hjärtan att de lyckas varjedag.


Nu är det dags att sova. Imorgon kör jag mitt pass igen som instruktör. Mage, Rumpa, rygg. Klockan 18.30 börjar det.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0