Dag 17 Tillbaks till mamma i Mbagala

Hej! Ni undrar säker varför jag inte har bloggat. Tyvärr så har jag inte haft någon möjlighet till nätverk. Sedan dag ett så har vi farit runt . Men nu har jag fixat det. 2,5 vecka har gått riktigt fort. Och vi har hunnit med det mesta. Arusha, serengeti-ngorogoro och sedan Zanzibar. Silva har nu rest hem till Sverige och jag bor nu hos mamma i mbagala. Mamma mår bra hon är glad att ha mig hemma en stund. Men tyvärr drabbades hon av en allvarlig sjukdom att hon var tvungen att resa bort till sitt hemland Bukoba i några dagar för att få rätt medicin. Cirka 2 veckor var hon borta. Det var då tjuvarna slog till. När hon kom hem så var allting nästan stulet. Kylskåp, frys, tvn, våra fläktar och nästan allt i kiosken. Man blir lite förbannad när man får höra att det här har hänt. Men vad ska man göra. Tråkigt att behöva säga att tyvärr är kiosken nu nere för ett tag. Men mamma fortsätter att sälja vatten till byborna iallafall.
När man vill lära sig att laga mammas kända banangryta.
Arusha- Serengeti<3
Först lite punktering mitt i ingenstans!
Vi såg ett utav mina favorit djur. Giraffen!
Självklart ska man sova i tält när man är på safari.
Det var mysigt med kvällsbrasa..
Hur söt?
Världens bästa utsikt!
stretching!
sötnosar!
En lejonhane finns alltid i närheten.
Mamma Tembo, mototo tembo!
så söt!
Ni kanske undrar varför fågeln ser ut sådär....?! Han vill locka till sig en hona.
Ung och snygg lejonhane!
Sen blev det några dagar i underbara Zanzibar-Nungwi
Zanzibar! Nu har jag försökt skriva ned det mesta utav dagarna som jag har missat. Hoppas ni hängde med! Idag var jag till svenska ambassaden och presenterade mitt miljöprojekt Duniani. Det kommer bli fler möten under nästa vecka! Nu ska jag forstätta och vara social med mamma och Victor. Lev väl, God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0