Dag 10 En fredag i Mabagala Chamazi

God Fredag! Sitter i soffan och dricker dricka och är nöjd över fredagens resultat. Idag har det vart full fart med byggprojektet. Golv och lister är satta i kiosken. . Det blev riktigt bra.
Här kan ni se förebild
Och här kan ni se efterbilden. Skål för den.
Byggprojekt nummer 2 . Gest house. Här bygger 2 unga killar upp ett gästhus. Här ska bland annat Saidi bo. Han som jobbar åt mamma och står och säljer grönsaker. En house boy. Stakarna just nu sover han på golvet inne i förvaringshuset. Men snart ska han få ett riktigt litet hus att sova i.
Gårdagens aktivitet. Jagade svarta plastpåsar. Min dagliga syn i Mbagala. Hemskt var det skräpas ned med plastpåsar. Speciellt dom svarta små plastpåsarna. Dom ligger överallt i varje litet ställe du tittar åt. Det tycks inte beröra befolkningen så mycket men när jag nämner problemet så verkar dom medvetna om det. Har visat här hemma att jag vill att plasten ska slängas i plaståtervinningspåsen som jag tog med mig hemifrån och det funkar alldeles utmärkt . Och när vi är ute och handlar så försöker jag visa att man inte behöver plastpåse till allt. Men frågan är ju då, hur ska jag återvinna denna plast?. Något jag ska ta reda på det.
Middags vila med bästisen. Ni får ha en fortsatt fin fredag. Som ni ser så går allt fint här. Och imorgon fortsätter jobbet. Nu ska jag, mamma , Keisha och Saidi sitta och ljuga lite för varandra. God kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0