Dag 48! En dag till Öppning!

God kväll! Nu är det bara en dag kvar till öppning av mammas kiosk. I två dagar har vi nu sysslat med att packa upp och ställa allt i sin iordning.
Idag fick vi upp allt på plats.
Här står det skrivet lite av det vi ska sälja.
Bijampola shop heter kiosken.
Vi är otroligt glada , nervösa och längtansfulla efter morgondagen. Mamma har nu en kiosk där hon kan sälja lite av varje. Och dessutom en grönsaksbodd där hon kan sälja grönsaker.
Ja folkens. Imorgon slår vi upp portarna för Bijampola shop i Mbagala. Dagen jag reste hit för är kommen. Som om jag har längtat efter denna dag. Jag har jobbat, slitit och sparat allt jag kan för att nå målet. Det känns helt otroligt. Tro mig efter imorgon så kommer jag att känna mig som en miljonär fast ännu bättre. Att bygga upp något med knappt en krona i fickan så värde sätter man sitt arbete mer. Man gör det med hjärtat och inte med plånboken. ..och till slut så når man målet.
Vem kunde ana att jag skulle stå där jag står idag. Allt började då jag såg hur min mamma hade bott efter att vi flyttat och bott i Sverige efter cirka 10 år. Jag bestämde mig bara. Sen dess har inget hindrat mig. Se på mig nu. Jag har lärt mig mycket och jag är berikad. Berikad med vänner, familj, kärlek och mod. Och jag kommer att fortsätta min resa....det här är bara början. Ingen aning vad som väntar mig men varje dag är som en oöppnad paket. Imorgon lägger jag upp bilder från öppningen. Det vill ni inte missa. Trevlig kväll och hoppas Sverige vinner fotbollsmatchen mot Danmark ikväll. Hejja Sverige.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så fin o duktig..hjärta av guld.Vill önska er stor lycka till med affären!!!kram

Svar: Tack underbara du. Önskar dig all lycka med. Kram
Erica Sandberg

2015-11-17 @ 22:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0