Dag 24 Mbagala (Niklas har rest)

God morgon. Inatt reste min kära vän Niklas hem. Vilken tomhet det känns att vakan upp och han inte är här. Han är redan saknad. Men kul har vi haft och jag hoppas att han kommer tillbaka till Tanzania i framtiden.
Igår hade vi en heldag med att fiska. Niklas älskar ju att fiska. Tänkte att jag skulle offra mig en heldag innan han reste.
Vi hade med oss några vägvisare som visade oss vägen till närmsta sjö/damm.
Det första jag nappar är en stakars groda.
Men sen får jag en fisk.....liten sak.
Nästa stop blev vid ett litet större vattenområde. Här kanske vi skulle fånga lite större fiskar.
Vi fick bara små fiskar. Men några i byn ville gärna ha våran småfisk.
Här fisk experten Niklas en större fisk.
Den gav vi till en pojke som ville ha den.
Det krävs tålamod att fiska så jag behövde lite lugn och ro ibland. Jag satte mig under ett träd och slappade lite, medans grabbarna jobbade.
Jag är ingen fisk fanatiker när det gäller att fiska. Men det var kul, när man fick napp.
Niklas han älskar att fiska och han satsade stort. Tog av sig brallorna och gick ut till vattnet. Han ville få en stor fångst. Därför offrade han sig ut i det där vattnet. Alla skrattade och jag med. Han är galen.
Men det dröjde inte länge innan han fick sällskap i vattnet. Barnen. Drömmen om storfångst förblev bara en dröm. Idag är det Torsdag. Och idag är planen att handla in skolsaker till Keisha som börjar skolan imorgon. Imorgon ska jag förhoppningsvis bli med till skolan och se vart det är. Nu ska det lagas lite gröt. kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0