Byggprojekt 3 vattenbrunn

Hej! Då var man tillbaka till bloggen. Det här är dag nummer 4 hos mamma i Tanzania mbagala.
Resan gick väldigt bra.
Jag har haft det bra hittills och jag är bara så lycklig över att få vara här.
Igår påbörjades byggning av en vattenbrunn. Vi fick tag i en Fundi = byggmästare som verkar vara ok.

 
 
Jag har problem med att lägga ut bilder idag så jag får prova imorgon igen...
 
Idag har vi i allafall lagat batterierna till solpanelen som hade gått sönder. Så nu har vi lyse om kvällarna och jag kan ladda telefon och datorn.
 
Annars är allt bara bra. Katten som var gravid fick sina första kattungar idag. 3 stycken söta ungar. Hunden Malaika är helt underbar, älskar henne redan. Keisha och mamma är glada. Keisha är duktig i skolan hon fick tillbaka ett test från skolan idag och där hade hon gjort bra ifrån sig. Mycket bra.
 
Imorgon ska man upp tidigt igen. Mamma och jag ska åka till stan en sväng. Det är fortfarande hopplöst med biltrafik så vi startar tidigt.
 
Det var lite info från idag. Hoppas jag får till att lägga upp bilderna imorgon.
 
Kram och god natt!! klockan är nu  22.00 hos mig.
 
 
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0