Dag 14

God kväll!
 
Äntligen hemma hos Kusinen igen efter en lång dag hos Mamma. Hahha ni kan inte gissa hur min morgon startade idag. Jag vaknade upp och gick ned mot bilen när klockan var 7.30. Chauffören säger till mig att någon har låst porten och de hittar inte nyckeln för att öppna upp den.
 
Han själv fick hoppa över muren för att komma över. 
Jag tog inte det på allvar först men det var sant. Zuki min kusin hade kommit hem på natten och vakten som vaktar grinden var inte där. Så hon låser båda dörrana och går och lägger sig.
 
Det blev lite av en scen. Alla försökte få upp låset. Efter en timme bankar chauffören upp låset.
 
 
Och äntligen kunde vi rulla iväg.
 
 På vägen mötte vi på trafik som vanligt och jag passade på att ta kort på militärer som spelar Landbandy=)
 

Bygget går bra. Idag har det börjat att bygga på en ny foundation där grinden ska vara. Och imorgon ska de börja ställa dit cement blockar.
 
Idag blev det mycket tid med mamma. Jag lagade köttbullar med pasta som hon och Keisha gillade väldigt gott.
Men pastan var mindre omtyckt.
 
Idag har jag nog lärt mig väldigt mycket swahilli. Det är så spännande när jag börjar förstå mer och mer.
 
Tack för idag, nu ska jag äta kvällsmat. Ris med kyckling;)
 
Hörs imorgon!!
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0