17e Maj!

Hej!

Det var det stora dagen här. 17e maj. Norges nationaldag. Nej jag har inte gått något tåg eller käkat någon (IS) glass.

Jag har legat i min säng och blev väckt av maj tåget. Jag hörde visselljud och en massa jubel.
Men det blev ingen jubel för mig idag. Jag var trött.
Igår ikväll hade vi en liten grillparty och kvällen blev sen. Jag fick grilla min första majskolv för denna år. Och det var den godaste majskolven hitills i år.

När jag vaknade upp så var det ganska fint väder men nu är det grått och regningt. Men det trista vädret lyckades komma efter tåget så folket här i alta hade tur med vädret i år.


Såhär kan det ha sett ut idag;)



Nu sitter jag och dricker mitt gröna te. Snart ska vi ta på oss våra regnkläder och gå ut och få lite luft. Huvudet känns tungt när man vart inomhus hela dagen.

Eftersom det är NORGES dag ska jag bjuda på Norsk humor. Därför skriver jag det på norsk också, hoppas ni
förstår ;)

VANSKELIG PURK

Jeg blev stoppa av politiet i en kontroll, og den ene betjenten mente bestemt jag var full.
Folgelig måtte jeg svara på noen spormål som skulle hjeple politiet å avgörje om jag var påvirket eller ikke


"Politimannen: Hvis du körer på en vei og möter to lys, hva er det da?

"E en bil tenker jag" Svarte jag.

OK! Men er det en Volvo, Audi eller Mercedes?

"Har ikke peilling svarte jag"

Du är full, svarte han. Og han fortsatte. Hva om du möter ETT lys da? Spurte han.

"Antageligvis en motorsykkel, svarte jag"

OK! Men er det en Honda, BMW eller Suzuki?

" Ha ikke peilling"

"Du är full, sa pilitimannen igen.

NÅ  blev jag forbanna, og stilte denne egenrådige snörrvalpen et spörsmål:

"Om du ser et kvinnfolk på et hjörne, med nettingströmper, lårkort skjort (kjol), höyhälte sko og massa sminke. Hva kan det da vara?

"HA sa politimannen, det är ju en prostituert!

"Riktigt, svarte JEG, men är det din kone, dotter eller mor?

OG, då röyk det förekortet gitt!!!!





 GOTT MED ETT GOTT SKRATT!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0