Back in Alta!

Hej!

Hoppas ni haft en bra PÅSK. Jag har haft det underbart hemma i kumla men tiden gick allt för fort.

Nu är man tillbaka till sitt lidande. Jag känner redan hur hjärtat bultar snabbare och huvudvärken är tillbaka. Jag ska snart ut och ta en promenad i det vackra soliga och friska vädret. Nu vet jag att jag inte är utsliten det är detta hemmet som har fuktighets problem och möggel. Jag sökte precis upp hur möggel i hus påverkar en del av hälsan.




Mykotoxikosis

För att skydda sig mot rivaliserande arter bildar mögel olika giftiga substanser (Aflatoxin, Ochratoxin och Trichotehecnes). Aflatoxin är den substans som smittar via inandning och bildas av mögelsorterna aspergillus och penicillium, vilka ofta förekommer i inomhusmiljö. En vanlig sjukdom orsakad av dessa substanser är levercancer. Huvudvärk illamående , astma och allvarliga immunologa förändringar är vanligt förekommande. Nya rön pekar på att Mykotoxosis är inblandad i fall av Alzheimer. Dessa gifter benämns under samlingsnamn mögelgift.

Mykosis

Med Mykosis menas att det bildas en fungoid tillväxt på människan. Denna form av tillväxt kan initialt liknas vid eksem eller psoriasis. Vanligen drabbar Mykosis huden, andningsorganen, ögon, hjärtat, lever, njure och matsmältningsorgan. I fall där immunförsvaret av någon anledning är försvagat kan Mykosis innebära en livsfara för den drabbade.


Jag måste flytta härifrån. Innan jag reste hem fick jag tag i en ledig lägenhet. Hon damen skulle ringa mig när hon kom hem från påsksemestern. Jag hoppas verkligen att den lägenheten är möggelfri. Nu ska jag ut och jaga friska luften.


BILDER FRÅN MIN PÅSK!


Påväg mot bodaborg=)



Det kändes skönt med seger i Bodaborg. Jag, Emma och Sebastian var AFRO-TEEM och vi vann;)


Jag och kingdao i Bodaborg


Jag och Patricia på Satin....


Träffade Magdalena och Emelie på dansgolvet;)


Fick åka den här läckra bilen med glastak;)


Jag fick njuta av vårvärmen ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0