Dag 72 FREDAG

God kväll!

Nu är det bara 16 dagar kvar tills vi reser hem. Hem till kylan. Idag har vi spenderat mesta tiden på stan. Först var vi och tog ut pengar till Dennis som idag skulle komma hem från sin resa.
Efter det träffade vi Rose mary (mamma china). Vi träffades för att äta mat och prata.

Istället för att ta den vanliga Taxin hem så valde vi idag att hoppa in i en PickiPicki. I 70 km/h och den hårda trafiken kom vi äntligen fram till Mbagala. Klockan hade redan blivit 15.00.  Idag blev det ingen mamma besök eftersom tiden var knapp och vi ville gärna bara slappna av. 

Men synd var ju det för mamma hade idag lagat Anka eller And till oss. Är inte helt säker på vad det heter. BATA på swahilli. Dessutom så vet jag inte om jag hade klarat att äta köttet. Får prova det nästa gång kanske.

Istället så lagade jag mig egen speciallitet. CHILIKINICARNE. Ris, böner och köttfärs. CHILIKINICARNE var en av måltiden i skolan som jag tyckte väldigt mycket om.
Jag lyckades nästan laga den lika god, kanske att min blev en liten aning godare;) Tonje tyckte också om den. Till och med vakten Hassan som fick smaka lite av maten tyckte den var god.

Efter maten blev vi mätta och belåtna. Jag hoppade in badkaret och tog min efterlängtade dusch. Strömmen är här och kvällen kan inte bli bättre. Imorgon ska Dennis äntligen börja jobba med huset igen. Längtar så mycket för att se resultaten när dörrar och fönster är på. Vi kommer förmordlingen inte få se resuttaten förns på måndag.

Hörs imorgon iallfall<3 GOD NATT
Här får ni se dagens galna bilder!!!


Ligger i min säng och fösöker slappna av.....men jag kan inte motstå att kolla på Tonjes fantatiska show!


     
I SAID HWO LETS THE DOGS OUT VHWOO VHWOO VHWOOO.....




Bästa showen någonsin;)




Tonje hittade tidens vackraste cyckel ute vid vår gång. OK Erica, du sätter dig där bak och sedan ställer vi fast ett paket med ägg där framme och sedan kör vi ut till byn och selger lite ägg!


eller så kastar vi ägg på huset....

Vill avsluta med dagens bild....Tonje står och lurar bakom köksväggen och väntar in. Till hon plötsligt dyker upp och skrämmer mig och tar bild samtidigt.
Ni kan väl förstå hur rädd jag blev. Kändes som att skalet föll från sitt sköld. USCH. Undrar om man kan dö av att bli skrämd. Det kändes nästan som det.

Tonje får nu passa sig i varje sekund för jag kommer att ge igen en vacker dag.....



AAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHH.....

GOD NATT!










Kommentarer
Postat av: Amanda

Hahaha, världens roligaste bild! :)



/Amanda (från ESTA3 ^^)

2011-03-08 @ 11:52:42
URL: http://moonforce.wordpress.com
Postat av: Erica

Jasså det tycker du;) Blev as rädd...

2011-03-11 @ 10:42:12
URL: http://mpenzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0