Brrrrr

God kväll!

Jag fryser som bara den och mina händer är torra som sandpapper. Idag när jag gick mot banken så träffade jag på människor som älskade vår värmen som hade kommit idag. Mötte på en tant som verkade väldigt näjd med dagens värme att hon nästan skrek det rakt ut till mig.

FINT VÄDER VI HAR IDAG!

Jag smilte tillbaka och låtsades gilla läget;)

JAA VISST ÄR DET...innnerst inne frös jag ihäl!

Hur som helst idag har jag försökt gått till banken på Kumla torg. Lilla kumla torg. Men när jag väl kom dit så hade jag glömt tagit med mig mitt legitimation. Det verkar som min otur har följt med mig hem till Sverige.




Eftersom jag ändå var inne på lilla kumla torg passade jag på att gå in på Biblioteket. Jag köpte mig ett ny almenacka för 2011. En almenacka gör mina dagar, utan den så är jag vilse.

När jag kom hem till stugan igen hade pappasen hunnit komma hem. Vi drog ganska snabbt iväg och handlade oss mat.  Jag älskar att handla mat och speciellt handla till nya recept. Imorgon blir det att laga någonting nytt.

När vi hade storhandlat så var det bara att slappna av. Jag väntade fortfarande på min resväska som inte har kommit. Vi 17.00 tiden ringde han och sa att han skulle komma fram vid 21.30. Det blev bara att vänta.

Jag och syrran drog därför mot gymmet för att träna lite. Nu var det cirka en månad sedan jag tränade och det kändes tungt att komma igång. Jag kände mig seg och hängig. Nästan som jag inte hade tränat på flera år. Nu gäller det att komma upp i from igen. Jag har saknat mina stunder med träningen. Now Im back again!



Klockan 21.30 kom leverans gubben med resväskan. När jg öppnade den så var det precis som jag hade förväntat mig. Ni förstår att min styvmamma tvingade mig att packa ner en stor fryst köttbit den dagen innan jag reste. Tror ni att den fortfarande var nedfryst. Nej. Så fort vi öppnade resväskan kom en fruktansvärt illa lucktande stank av gammalt kött och blod. Pappa utbrast
- Jag tror inte vi kan laga den här nu när den stinker såhär.....

Nämen nej det menar du inte. Som att jag skulle äta köttet för en miljon än gång.

Men nu är resväskan här och det känns väldigt skönt. Alla kläder blir att tvättas så fort som möjligt.




Jag saknar dig värmen<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0