Dag 14

Dag 14

MLIIMANY  CITY

 

Hej hej! Idag har vi haft en hel dag på city. MLIMANY CITY är det köpcentret som vi ordnande internet på. Men som vi idag var tvungen att åka tillbaka till för att ordna ett längre abonnemang.  Vi köpte ju då ett 7 dagars start abonnemang men som bara räckte i 3 dagar. Men vi tänkte då att satsa på att köpa 30days abonnemang som skulle hålla i 30 dagar och fick då betala 30.0000 TSH. Efter att handlat in all mat och saker som vi skulle ha till vår lilla lägenhet så åkte vi hem. När vi väl kom hem drog jag en sväng till morsan för att kolla läget. Där var det helt tomt nästan. Bara två byggare befann sig där. Klockan var ju så pass mycket att alla hade gått hem för dagen. Mamma hade dragit till kyrkan samma sak gäller med Dennis the FUNDI ( Byggaren). Där satt jag ensam och han mannen som var där sa åt mig att ta lite mat som mamma hade lagat till mig. Det var Ougali med fisk. Smakade väldigt gott. Klockan började bli mycket och jag ville gå hemåt innan det började bli mörkt. När jag kom hem vid 18.00 tiden så var Tonje frustrerad hon kan inte komma åt internet. Kort därefter provade jag mitt trådlösa internet. Samma sak där ingen internet och inget aktiverat kort. Alltså jag blev så arg, att man inte ens kan lita på ett företag här i Tanzania. Helt otroligt. Men inte bara internet, sedan gick strömmen och vattnet funkade inte. Det blev bara mörkare och mörkare och ingen ström. Jag och Tonje fick lägga oss sova och luktade som apor, vi hade inget annat val. Ingen internet, ingen vatten och inget ström. Vad fan ska man göra då. Vi bestämde oss för att somna in och hoppas att natten skulle gå fortare. Jag vaknade av att strömmen kom tillbaka en snabbis vid 03.00 inatt med sedan försvann den igen.

Får hoppas på en bättre dag imorgon. Vi tänkte bara vara hemma och ta det lugnt kanske tvätta lite kläder och besöka morsan lite tidigare på dagen.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0