Dag 68 (Måndag)

God kväll!

Nu är det bara 21 dagar kvar tills vi reser hem. Jag kan inte fatta att snart åker vi hem. Det är blandade känslor just nu. En del av mig vill resa hem och en del vill stanna. Jag saknar det vardagliga, jobba, träna, städa, laga mat och sen sova. Men kommer absolut att sakna det livliga Tanzania.  Ingen dag är den andra lik. Tillbaka till stress, mode och skönhet. Den som har mest är bäst.

Jag kommer verkligen att sakna tiden tillsammans med mamma och lilla Keisha. Mamma har nog inte varit lyckligare och inte jag heller för den delen. Jag har saknat min mamma otroligt mycket. Jag uppskattar varje sekund med henne. Hon är glad, rolig och omtänksam. Hon är min mamma.

Jag tror att alla människor kan ändras. Mamma har gjort det. Genom att välja en annan livslinje så kan man förändras.

Nu när jag reser tillbaka så kan mamma och lilla keisha bo i ett nytt och tryggt hus. Jag tackar alla som har gjort detta möjligt för mig.
Den jag absolut ska tacka först av alla är min BIG BOSS Jan Edmund, intersport chefen i alta. Hoss han fick jag  mitt första jobb i Alta NORGE. Tack ska du ha!





Idag har vi inte gjort så mycket. På morgonen vid 10.00 så drog vi till Milimani City. Där hämtade vi bland annat ut våra bilder som vi lämnat in för framkallning. Bilderna blev väldigt bra.
Efter det drog vi och käkade hamburgare och drack kaffelatte. Sedan var det storhandling. Vi handlade mat inför veckan.
När vi handlade klart åkte vi hem. När jag kom hem kände jag mig åter igen hängig och dårlig. Det vara bara att lägga sig och sova. Men det blev inte så mycket sömn eftersom Tonje hela tiden ville ligga och prata. Vi låg och prata tills kvällen kom. Precis när det började bli mörk kom strömmen. Då var det dags att gå ned att laga Köttbitar. Mmmmm köttbitar med marinad.

Nu sitter vi med våra datorer och säger inget ord till varandra. Tänk hur snabbt man blir osocial när man sitter vid datorn.  Tur att strömmen kommer och går av och till. Faktiskt så gör det inte mig nåt så länge vi har ström på kvällarna;)

Idag blev det tyvärr inge fortsatt bygge på mamma hus. Byggaren Dennis har fått privata problem så han skulle idag resa bort och skulle inte komma hem förns på torsdag. På fredag kunde han åter igen börja arbeta.


Här får ni se gårdagens bilder från stranden!



Jag köpte mig en kokosnöt. Jag har insett hur gått det är att dricka kokossaft och sedan sitta och gnaga på köttet.




Vi fick besök av min Kisskompis, kommer ni ihåg henne? Hon från bussen till Kisumo. Vi bjöd henne till att komma till Sunrise och det gjorde hon. Hennes namn är Juliet och är 21 år gammal. Mannen som ni ser här på bilden är en gammal kompis som vi har mött för ett par veckor sedan. Han ville gärna vara med på fototagningen. Klart ska alla få vara med på bild. Det är ju kämpe kosligt!



Vår kära Ben the frog. Taxichauffören besökte stranden. Och han utförde världens show där nere på stranden. På den första bilden kan ni se honom hoppa och grejja. Den andra bilden så springer han fram och tillbaka. På den tredje bilden så gräver han ned sig i sanden. Där låg han i 15 minuter medans alla gick förbi och tittade på honom och tänkte. Är den här mannen riktigt frisk?!. På den fjärdebilden kör han hoppa grodan övning eller vad han nu höll på med. Passa nu på att dessa bilder tar vi på smyg.
Inte nog med det på den femte övningen så dansadade han till musiken som spelades på stranden.
Åhhh detta var ingen vacker syn. Varför han gjorde detta kan vi inte svara på. kanske är han stor försälskad i Tonje och försöker visa henne vilken man han är.




Efter att nästan ha skrattat ihjäl sig över den fanatsika roliga showen vår käre Ben the frog utförde så var det dags att ta sig ett glas rött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0