Dag 64 Torsdag

God kvällens!

Ingen kväll är den andra lik. Nu ligger vi här och vi har ingen ström och ingen vatten. Mammachina som vi hyr detta hopplösa hus ifrån har lovat oss en generator sedan dag en. När strömmen då går ska vi kunna sätta på en generator och använda den. Vi har nu bott här i snart tre månader och vi har inte sett någon generator. Idag har jag åter igen ringt och ringt till mannen som har den. Vi kallar han för fundi som betyder rörmokare/elektriker. Vad han nu är så ska han fan med komma och ordna det. Jag är så trött på att ha det såhär. Om man har lovat en sak så ska man väl hålla till det.

Idag har det vart varmt som bara den. Vi vaknade cirka 08.00 tiden. Käkade frukost sedan var det dags att tvätta. Jag var tvungen att tvätta alla våra kläder rena. För igår kväll upptäckte jag att jag hade mask i magen. Det kliade som fn i anal hålet. Ursäkta mitt språk men det var för jävligt.

Hur jag upptäckte att det var mask ska jag nog inte tala om för er. Det behåller jag för mig själv. Nästan med detsamma så tog jag tabletter som jag tur hade tagit med mig. Efter någon halv timme, timme så var det över. SUPER TABLETTER!

Nu är alla kläder tvättade och hoppas nu inte att maskarna besöker Tonjes analhål också. Efter att ha tvättat alla kläder så var jag helt utmattad. Därför gick jag och la mig vid sidan av Tonje som redan låg och sov med hörlurarna på och filmen som var i fullgång på datorn. Filmen måste ha vart en katastrof.


Mbagalas Vackraste tjejer;) Yes Indeed

När vi hade sovit en timme och alarmen väckte oss till liv var det dags att gå till mamma. Hon skulle idag laga vår efterlängtade Banangryta till oss. När vi kom dit så var hon i full fart med matlagningen. Och efter några minuter blev maten klar och det var dags att hugga in. Jag åt tills jag nästan sprack.

Det blev åter igen en lugn och avslappnad dag. Ikväll har vi bara suttit där nere med grannen Sofia och vakten Hassan. Jag passade idag på att visa henne en före och efter bild på hundarna. Efter att ha sett skillnaden hoppas hon förstår hur illa de var ute. Jag försökte förklara för henne att hundarna behöver mat inte gröt blandat med vatten.


Detta är före bilden på Tembo. Här kan man se hur mager hon var


Idag ser hon ut såhär. Tjock och söt ;)


Egentligen är allt detta mammachinas fel. Hon är ägare av hundarna och tjänar otroligt mycket pengar men ändå så köper hon inte mat till sina egna hundar. I Sverige hade hon blivit fängslad när hon behadlar djur på detta sätt. Det är djurplågeri. Men eftersom de inte har regler här nere afrika så bryr de sig inte.

Nu ska jag försöka att sova. Efter den där bomb händelsen så har både jag och Tonje haft svårt att slappna av på nätterna. I natt vakna vi bägge två av olika ljud här och där, Som vi hörde. Vi har blivit väldigt känsliga över ljud som vi inte vet vad det är. Kommer vi någonsin att sova avslappnad efter en sådan händelse.

Jag har packat ner alla mina viktiga saker i väskan. För om det skulle hända igen så är det bara att ta min pick pack och springa härifrån.

God natt!


Kommentarer
Postat av: Jake

Mysigt... Hehe

2011-02-25 @ 23:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0