Dag 46 Måndag ( SENT INLÄGG)

Dagens namnsdag Dick och Rickard!

Ett stort grattis Dick och Richard.

Igår kväll frågade Tonje vad det blev av mina namnsdagar på bloggen. Men jag svarade bara att jag bara tar med de roliga namnen. Som till exempel Dick påpekar hon.

Och förvåntansfullt så var det namnet Dick idag.


Här har vi en som heter Dick.


Dagens träning ökade jag på situps från 150 stycken till 300 stycken. Till frukost lagade Tonje Idag stekt ris med ägg upp i. Efteråt kom hon på att det brukas lagas med risgröt och inte med vanligt ris. Men detta gjorde mig inte något. Jag hällde i lite burk med böner och visp så blev det ätbart.

Eter frukosten var det dags att klippa sig lite på hår topparna. De börjar nu se lite slitna ut. Hela dagen har varit en rastlös dag. Jag satt mest inne på internet för att försöka hitta ett hotel till Zanzibar. Efter att vår kära Erika har berättat om Musik festival i Zanzibar så blev både jag och Tonje sugna på att åka dit. Då blir att åka på torsdag.

Men att hitta hotell såhär i sista minut var ingen hit. Alla Hotelrum som ligger nära centrum verkar fullbokade. Det finns säkert lediga hotell men de flesta ligger så långt ifrån stan och brukar vara en timmes  körande. När jag hade letat en stund tog mina batterier slut på datorn och ingen ström fanns det inte heller. Så fort stömmen kommer tillbaka så ska jag leta igen.

Nu hade jag ingenting att göra så fanns bara ett alternativ. Gå och lägga sig och sova som Tonje gjorde. När jag vanknade efter en timme fanns det fortfarande ingen ström. Jag var nu hungrig som ett djur och ville gå till mamma. Vid 15 tiden skulle maten vara klar.

Väckte Tonje sedan gick vi till mamma. Hon hade idag lagat ris med bönegryta. Idag har jag ätit en hel del böner att jag nästan tycker synd om Tonje som ska sova med mig inatt.

Hemma hos mamma gjorde vi inte så mycket. Jag fick äran att plocka hennes ögonbryn. Förr så brukade hon raka bort håret och sedan måla ett par ögonbryn. Men efter att sparat ut ögonbrynen ett tag nu så fixade jag till dem idag. Det blev riktigt bra och hon blev nöjd.

Vid 18 tiden var det dags att gå hemåt. Här är det smart att starta tidigt hemåt innan det blir mörkt för man vet aldrig när man blir stoppad av en beundrare eller två. Och ofta frågar alla detsamma

-          Hello, how are you, where are you going??

I hopp o matt vi ska svara. Vi ska hem till oss, vill du med???

 Självklart inte din fuling.

Den ända som får följa med oss hem är Brad pitt <3

När äntligen var hemma så hade fortfarande inte fått nån ström. Alltså vem är den där Kikwete för president egentligen. Han suger ju.

Vi hade nu ingen ström, ingen internet och inget vatten att duscha i. Livet kan inte bli bättre.

Då finns det inget bättre än att gå ned och sitta tillsmmans med grannen sofia och Vakten. Bara sitta och chilla. Låtsas förstå allt de säger osv. Vakten Hassan bjöd på Kokosnöt (Daff) på swahilli. Smakde väldigt gott men jag tyckte inte om saften. Jag käkade bara köttet.


KOKONUT GIRL;)


Varsogood och smaka;)


Strömmen var beräknat att komma vid 22.00 tiden. Men när klockan blev över det så gav jag upp med att vänta. Efter flera timmars pratande med Sofia och Hassan så gick jag och la mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0