Dag 44 ( FREDAG)

Vaknade upp vid 7 tiden och körde mitt morgonpass. 150 stycken situps och rumpa 3 gånger 30 stycken. Innan Tonje ens öppnar ögon nådde jag att koka gröt så den var färdiglagad till både henne och mig. Morgonstunden är alltid mysigast. Jag och Tonje sitter med varsin skål och bara ser ut i ingenting tysta för en lite en stund. Men sen börjar vi skratta och prata om nattens upplevelser. Inatt så låg Tonje rak lång på över hela sängen på min sida av sängen. Det var inte skönt.

Efter morgonen aktiviteter så tog vi Daladala bussen till Mbagala city. Där tog vi ut lite pengar och sedan förnyade vi mitt internetabonnemang. När vi hade fixat det så hoppade vi in i daladala bussen igen och åkte mot mamma. Först stannade vi till en plats där vi brukar köpa de goda frukostbollarna. Kommer ej ihåg namnet på dessa. Men pappa om du läser detta kan du väl svara. Det är bruna och smakar lite som risbollar??


När vi kom till mommy så hade hon ordnat te så vi alla kunde sitta och äta frukostbollarna tillsammans. Minns ni att jag nämnde att mamma kanske hade slagit lilla keisha eftersom hon tog pengarna. Jag hade hoppats att inte det skulle synas. Men hon hade värsta stora bulan på pannan. Detta var fruktansvärt att se. Hur kan man slå ett barn så mycket att hon får skador. Detta ska inte ske igen, jag tillåter inte sådan misshandel på barn. Ska någon dag tala om för mamma att detta inte är ok.

Medan keisha satt där och åt sin frukost försökte jag kommunicera med henne. Jag talade om henne på swahili att stjäla inte är bra. Och att om hon stjäl så blir det inte ett nytt hus. Hon skakade lätt på huvudet som ett ja. Sedan talade jag också om Keisha är snäll så slår inte mamma. Men nu är detta ett barn jag talar till. Hon är bara 6 år snart 7. Hon kommer garanterad göra fler bus innan hon lär sig.



Sedan var det dags att gosa med katten!


Medans Tonje gosade med katten passade jag på att göra mina naglar vackra.
Morsan ville ha svart nagellack! Fint va!!

Vi stannade hos mamma tills klockan blev 14.00. Sedan var vi tvungna att gå hemåt och göra oss fina. Klockan 17.00 skulle vi möta upp Erika sailen. Lilla Keisha fick då lov att följa med oss hem för en liten stund.

När vi kom hem hoppade jag in i duschen och Tonje slängde på en film till lilla Keisha. Men eftersom den här lilla tjejen är en rastlös krabat så gick det bara 15 minuter av filmen innan hon spran helt vild omkring. Hon skulle ta på allt. Till slut gav jag alla tidningar vi har så hon kunde bläddra i dem. Detta blev då, FHM, MANN OCH FITNESS tidningar hon fick bläddra igenom. Och den första blonda bruden hon fick syn på ropade hon TITTA TONJE HAPA!! Tonje är här. Tonje svarade nej, nej det är inte jag. Och jag bara skrattade. Jovisst är det det;)


Kvällens look. Tråkigt och enkelt. Its fit for me;)

Klockan 16.00 ringde vi vår taxi chaufför. Sedan var det dags att åka. Först släppte vi av lilla keisha hemma hos mommy. Med hennes sura min så gick hon bara utan att säga hejdå. Hon hade förväntat sig att hon skulle följamed oss ut och dricka. Men nej säger jag.



På vägen dit såg vi denna man...På cyckeln hade stablat ihop alla världens
dunkar som du kan finna. Bra jobbat;)


Dagens plats blev Coco Beach. Vi mötte upp Erika där och sedan satte vi oss och åt mat. ÅHHH maten var gudomlig. Det var ett grillställe. Det grillade bland annat MSKAKI betyder grillspett. Jag älskar grillspett. Tonje och Erika beställde 3 varsina grillspett så medan jag beställde 6 stycken. Efter den otroliga mat upplevelsen på länge så drog vi till ett ställe som heter Sleep way. Tonje ville så gärna ha glass. Efter en glass så beställde hon en till.Om vi inte hade gått därifrån efter en stund så hade hon nog käkat 6 stycken. Hon älskade glassen.


ÅRETS bästa Outfit eller jag menar kött! MSKAKI Grillspett! Finns inge godare;)


Sedan drog vi till nästa ställe. Stället hette MALAIKA beach. Det var ett pub ställe vid stranden. Väldigt fint och bra musik hade de. Här blev det ett glas vin gånger 2.


Världens största stol till världens minsta Erica....


Erika....



Kvällen avslutade vi med ingen ström.

PS.

RABBIT DAY är ett kinesiskt horoskop. Varje år har de olika djur. Så till exempel nästa år har de kanske MONKEY DAY.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0