Tillbaks till Mbagala (Byggprojekt Kiosk)

Hej! Nu var det äntligen dags att börja blogga igen. I tisdags natt landade jag i Dar es salaam. Checkade in på närmsta hotell som hette Transit hotell. Där sov jag i några timmar sedan tog jag taxin hem till mamma. Och som vanligt blev jag lyckligt bemött. Det är alltid härligt att få se dem igen. Ännu roligare är att få se Keisha växa upp.
De växer fort, som man brukar säga. Hon har redan fått större fötter än mig.
Men mamma hon blir bara mindre och mindre. Men också klokare.
Den nya tillskottet. Ute terrass. Hade vi inte sist jag var hemma. Och det var för cirka 7 månader sedan.
Sist jag var hemma i Mbagala så byggde vi en kiosk. Men kiosken blev aldrig färdig. Men som ni kan se till vänster om bilden så är "fönstret" på plats. Den här gången ska jag bygga invändigt av kiosken. Måla, sätta innertak, hyllor och köpa in matvaror ect. Imorgon ska jag ringa den aktuella byggmästare för jobbet. I väntan på att den riktiga kiosken ska bli klar så har mamma byggt en liten marknadskiosk där hon nu säljer grönsaker. Jag har själv stått där några gånger, igår och idag. Har hittills bara sålt bananer och lockat till mig konstiga männ och killar som vill gifta sig. Tror nog att jag avstår att stå där, innan jag blir gift med halva Mbagala. Tur att mamma har lyckats hitta en kille som kan jobba.. Saidi heter han. Ung och trevlig kille som gör ett bra jobb. Jag får ta hand om ekonomin istället ,så länge .
Jag är så stolt över min mamma. Att hon mer än gärna vill ha ett jobb för att sysselsätta sig själv. Driva och tjäna sina egna pengar. Såklart att jag vill hjälpa! Låt denna resa och byggprojekt bli lyckad precis som alla andra byggprojekt. Hoppas ni hänger med på resan ännu en gång! Kram Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0