Dag 26 Mbagala!

Hej!
Bild från igår. Målning på vägg och dörr. Fortsättning av målning sker idag. Och förhoppningsvis så kommer det att hinna måla väggfärgen idag. Ni kan aldrig gissa vilken färg jag har valt att ha.
Idag står jag och Keisha och säljer grönsaker hela dagen. Killen som jobbade hos oss och tog hand om försäljningen tidigare har rest hem på grund av familjesjukdom. Nu söker vi någon ny. Till dess får vi sköta försäljningen själva.
Men sanningen är att jag är trött och seg idag. Mamma och jag hade uppe sitta kväll igår. Vi satt och pratade till klockan 23.00. Idag vaknade mamma klockan 0700 och i vanliga fall brukar hon vakna vid klockan 0500. Inga mer uppe sitta kvällar, jag är för gammal för sånt säger hon.
Imorgon är det valdag. Då kan det bli stökigt i byn. Mamma rekommenderar att jag ska hålla mig inomhus hela dagen. Men jag hoppas att valröstningen blir lugn och sansad. Nu måste jag springa tillbaka och jobba lite. Idag är det jobbigt varmt. Men det är kul att försäljningen av isglass går väldigt bra. Ha en fin dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0