Dag 19. Hemmadag Mbagala

Redan dag 19. Vad tiden går fort. Och allting har gått så fort. Kiosken är nästan färdigt byggt. I fredags så va några snubbar här och satte dit några hyllor.
Nu när inredningen snart är klar så är det bara varorna som saknas. På tisdag blir det storhandel. Sen blir den ny öppningsfest och ni är välkomna.
Mamma är nöjd. Äntligen säger hon. Nu kan jag driva något eget och försöka försörja mig själv än att dagarna går till ända utan att tjäna ett öre.
Imorse när vi käkade frukost jag och Keisha.
Min fruskot...Te chapati och vintonbowa.
Jag och mamma.
Gårdagens stranddag vid Bahari beach Hotel.
Nöjd Keisha som älskar att bada.
Och jag älskar att njuta och bara chilla vid stranden.
Idag jag lika trött som denna katt som ligger och sover i min sko just nu. Blev väckt klockan 0500 då mamma och Saidi drog för att handla in påfyllnings varor till grönsaksboden.
Jag tror att jag ska ta och blunda lite i några minuter. Sen ska jag hjälpa mamma med maten. Idag ska vi laga banangryta med kött. Trevlig Söndag.

Kommentarer
Postat av: Gunnar Sandberg

Hallå Erica !!! Nu går det undan med ditt projekt. Så nu blir det en liten "friggebod" på gården också - jo men det blir ju bra- behövs ju inget bygglov för det. Ser på bilderna att det har kommit upp väldans mycket hus runt ditt och mammas. hoppas nu det går bra med kioskinvigningen.Följer din blogg. Ska se till erat huset nu på eftermiddagen - Vi hörs. FF o FM

2015-10-20 @ 12:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0