Dag 14 strömavbrott mbagala

God kväll! Här sitter jag i mörkret. Tur att man har en pannlampa på sig. Strömavbrott har blivit en vardag. Strax efter klockan 19.00 så går strömmen. Den kommer och går hela tiden. Ända tills klockan blir 22.00 om kvällarna. Det är väldigt irriterande. Vi tror att det är något fel på mammas ström. Vissa grannar har inte samma problem. Det är vi och några andra som bor lite längre bort som har det här problemet. Imorgon kommer en elektriker. Får se om han kan hjälpa oss.
Har räknat kvällens kassa redovisning från grönsaksförsäljningen . Ingen hög försäljning idag. Mest sålda var Embe mini mango och Ndizi söt bananer.
Kiosken är nu klar invändigt. Jag är nöjd med resultatet.
Golv, innertak , målning klart.
Såhär ser det ut från utsidan. När man öppnar dörren så kommer det vara järngaller emellan kunden och säljaren.
Här har vi honom. Byggmästare och vän Lucas. Efter hans mästerverk i 2012 då han byggde hela insidan av det stora huset., så vill jag inte ha någon annan. Lucas är noggrann gillar att jobba och vi kommer bra överens. Inom 9 dagar så har han byggt färdigt hela insidan av kiosken och byggt upp ett litet hus som idag blev färdigt. Nu är det bara insidan kvar. Väldigt bra jobbat tycker jag. Allt måste bli klart innan jag reser tillbaks. Fortfarande mycket kvar. Men vi tar en dag i taget. Måste få uppleva att sälja ris och böner innan jag reser hem till Sverige. Det är mitt mål. God natt gott folk. Nu är strömmen tillbaks. Sätter på fläkten och går och lägger mig. Det är varmt idag så fläkten måste vara på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0