Monday is not a bad day!!

Hej Allesammans. Sorry att jag inte har hållit er uppdaterade. Men här hemma hos mamma går man upp med tuppen och på kvällen vill man bara sova. Men idag tog jag mig i kragen och bloggar lite. Det sägs att måndagar är dåliga dagar men inte om man vänder på det och ser det som Monday is not a bad day its a good day. Jag har haft en frustreande helg med rädslan av att ha blivit blåst. Byggmästaren som har ansvar för bygget av kiosken har inte varit på plats på 2 dagar nu. Och han har inte svarat på bägge av sina telefoner. Då tänkte jag, jahap är det såhär det känns att bli blåst. Pratade med pappsen igår kväll och talade om för honom hur situationen var. Han svarade bara, ja Erica det är sånt som händer här i Afrika. Men lilla jag tror oftast gott om alla. Idag morse hörde han av sig. Han var fortsatt inte på plats idag men istället skickade han en annan Fund (snickare)som skulle förbereda för innertaket. Förhoppningsvis byggs innertaket imorgon. Aja...så länge jobbet går framåt så är man nöjd. Måndagar kan vara bra..... ibland;)
I lördags så var jag och mamma på en visiting day hos vår pärla Keisha. Hon blev jätteglad att vi kom och hälsade på henne. Jag med. Har saknat henne så. Men det är skönt att se att allting går bra. Jag skulle inte kunna säga att skolan är 5 stjärnigt men åtminstone slipper hon sitta på marken och räkna matte tillsamman med tusen andra skrikande barn. Dessutom får hon lära sig engelska som är en stor fördel här.
Under förra veckan fick vi besök från några av mammas vänner och släktningar. Hon till höger om mamma på bilden är mammas kusin Regina.
Underbar människa den där Regina.
Jag har umgåtts med min barndomsvän Addy. Hon har köpt en liten butik där vi ska sälja kläder. Därför har jag hjälpt till lite medans jag kan.
Vi har målat om. Från mörkröd till happy peach.
Har nog aldrig i hela mitt liv målat en vägg. Förut tyckte man att det såg så tråkigt ut. Stå och måla. Men det visar sig vara ganska kul.
Från kaos till paradis.
Här sitter en genonförskyld tjej och väntar på mat.
En vis gammal man sa en gång till mig. Du säger att du älskar hundar. jag ska tala om en sak dig. En människa som behandlar en hund eller katt bra. Är en bra människa. Kan stämma ganska bra. WORD Det var de senaste nyheterna. Ni är bäst Kram och God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0