Dag 7

God kväll!
 
Här är klockan 2215 och sängen kallar. Hoppas ni har haft en bra dag. För det har inte jag.
Jag gick upp klockan 0630. Klockan 0700 började vi köra mot Mbagala. När vi knappt kört 5 km så stannar bilen. Ingen bensin.
 
Unga killar runt omkring ser vårat situation och hjälper oss att knuffa bilen lite åt sidan. Cahuffören springer och hämtar bensin. Jag sitter kvar i bilen som vanligt och undrar när det någon ska fungera. Skulle det funka en hel dag utan problem.
 
Vi lyckas fixa bilen och kör mot Mbagala igen. När vi når ett ställe som heter Ilala så blir vi tvungna att stanna bilen igen. Bilen kokar och är för varm. Vi kan inte köra den här bilen vi måste byta. Som tur var så bodde pappaa och hans tjej  i det området så att jag kunde springa upp till dem. Chauffören blev kvar och väntade på att ägaren av bilen skulle komma med en ny bil.
 
Jag väntade från klockan 0835 till 1130. För att jag någonsing skulle komma hem till mamma var jag tvungen att ta Taxi. Och äntligen kom jag fram.
 
 Och här satt dem i skuggan=) Mamma lagar mat och pratar med den snälla grannen. Keisha dicker det kalla vattnet som jag köpte med till dem. Det behövs i denna värmen.
 
japp ni ser riktigt....
 
Där, längst in ska muren startas att byggas. Och hon snälla grannen bor på andra sidan;)
 

Det var den lilla uppdatteringen för idag. Vill hoppas på mer framsteg imorgon.
Tack för idag!! <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0