Dag 22 fredag

God kväll!
 
Det känns gott att befinna sig i värmen än kylan hemma i Sverige.
Idag vaknade jag pigg som solen. Malarian är borta. Det känns skönt att vara jag igen.
 
Min dag har varit väldigt positiv. Tänk om alla dagar kunde vara sådana. Efter min lilla sovmorgon drog jag till mamma och spenderade min dag där. Inget mer bygge har skett idag utan vi väntar på allt ska torka.
 
Mamma bjöd på Ougali med ank kött. Men jag kunde inte äta köttet. Den smakade konstigt.
Det var inte som kyckling. Och tanken på att hon hade dödat den ankan jag hade sett springa omkring här.
Jag kan inte äta något jag har sett levande.
 
Ikväll blir det förhoppningsvis ett glas vin tillsammans med en gammal gammal barnkompis. Annars blir jag bara kvar hemma och äter upp mig efter Malaria sjukan.
 
Det blir en lugn helg. Imorgon kanske jag drar med pappa om dem till stranden. Hans dagar börjar ju närma sig sverige. Då blir man ensam på riktigt. Men det ska jag klara av.
 
Nu ska jag dricka upp min sprite och läsa lite bok.
Vi hörs
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0