Dag 12 Tisdag!

Hej bloggen.
 
Klockan är 2106 här i Dar es salaam. Jag är svintrött. 0600 startade jag min dag.
Vi kom iväg med bilen 06.40 och det var redan en massa trafik på vägarna.
 
Det tog nästan 2 timmar att nå stan. Jag drog till Exim bank för att få ut pengarna när jag möter på en man.
Security vakten ta fram geväret och håller den i position.
 
Jag går med avstånd förbi honom. I handen hade han en svart påse fylld av pengar. Han hade precis tömt banken innan jag skulle göra det.
Så banken blev tömd för pengar och jag fick vänta en stund eller gå till en annan bank.
 
Drog till CRD bank istället. Och jajamänsan, där funkade allt bra. Jag fick ut pengarna till byggaren.
Min dag blev genast bättre.
 
Här är dagens bild från i lördags.
 
Dagens arbete. Nu är det bara en vecka kvar och sedan är muren klar.
Mamma och jag drog och såg på grinden som vi har beställt. Den var fin och den var helt färdig.
 
Om en vecka ska jag bo hos Mamma.=) Nu när vi har mur så är det ju lite säkrare.
Det kommer att bli skönt eftersom jag är så trött på den här trafiken nu.
 
Jag vill helst slippa vänta 6 timmars biltrafik varjedag. Kommer nog att bli galen annars.
 
Folkens det är tufft men det går. Nu ska jag vänta in min kärlek på skype.
Vi hörs det här kommer att gå bra.
 
Tack för att ni hänger med på resan
 
Kram god natt
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mama Tove

Hej Erica, kul att läsa om din äventyr! Verkar jobbigt med trafiken. Jag funderar på att åka till Tz i höst men jag tror att jag åker direkt till Zanzibar direkt för att slippa sitta i bilköer! Hur länge ska du stanna? Du får hälsa till din mamma hon minns oss. Ha det bra och var rädd om dig. Kram från Helen

Svar: Hej Helen!Vad roligt. hahah aa du vill nog slippa trafiken. Men annars är allting bara som vanligt. Jag stannar till 1 mars sedan drar jag tillbaka mot Örebro. Åå Zanzibar, vad härligt. Ahh hon kommer ihåg, vi har pratat lite om er;) Jag ska hälsa och hon hälsar så mycket tillbaka. Tack ska du ha<3 vi får höras vid Örebro trakterna. Kram kram hälsa familjen.
Erica

2013-01-15 @ 22:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0