Dag 11

Hej bloggen!
 
Jag har spenderat mig helg vid kipepeo hotel. Det var skönt att komma bort från trafiken för en liten stund.
Det blev också en övernattning vid strandhuset. Och det var lite läskigt men det gick bra.
 
Tog badagje- tuk tuk klockan 8.30 imorse. Åkte över med båten till Andra sidan. Mot stan.
Min cahufför Issa var sjuk idag så jag fick vänta på hans bror istället.
 
Klockan 09.00 hade vi avtalt tid. Men den nya chauffören hade fastnat  i biltrafik. Och jag fick vänta över en timme.
Ingen frukost och ingen vatten i denna värme fick mig att må skit. En afrikanskt kille stod och pratade med mig och jag började att må riktigt illa. Jag kunde knappt stå. Jag bad honom att köpa vatten och han sprang genast och köpte vatten till mig.
 
Efter några klunkar vatten mådde jag bättre igen. Och till slut kom chauffören.
Tack och lov, folk började komma fram åt alla håll för att prata. åhhh MZUNGO habari!!!
 
Låt mig vaa jag mår inte bra .....tänker man hela tiden.
 
När chauffören äntligen hade anlänt körde vi mot stan. Idag var det extra varmt och för en måndag så är det extra mycket med trafik.
På stan försökte jag åter igen att få ut pengar till byggaren. Men nej, inget fungrade. Jag började genast känna mig matt och frustrerad. Det här är inte min dag, så jag gav upp. Jag bad cahuffören att köra hem mig till Mbezi.
 
Jag började känna mig riktigt febrig. Efter två timmar så kom vi fram. Jag gick genast och la mig och sov.
 
Dagen blev inte som planerad. Inga pengar till byggaren och ingen besök till mamma.
Men har pratat med byggaren idag och allting går framåt.
 
Vi får hoppas på en lite bättre dag imorgon. Jag har mest sovit och nu ikväll känner jag mig lite bättre.
 
Jag har kontaktat Swedbanken angående limit på att ta ut ett uttag. Och nu vet jag vad problemet är så får hoppas det funkar imorgon. Håll tummarna för mig.
 
Jag vill inget annat än att muren ska bli färdig!!!<3
 
Tänke gå och lägga mig nu. Imorgon kör vi tidigt iväg.
Hoppas på en enklare dag.
 
Kram

Kommentarer
Postat av: Ulrika Borg

Kul att läsa om dina äventyr, men du måste ta hand om dig!! Vi läser och följer dig härhemma o håller alla tummar vi har att allt ska gå bra för dig. Kram från faster Ulrika

Svar: Hej! Vad kul och vad glad jag blir. Tack ska ni ha. Ta hand om er också=)Kram kram
Erica

2013-01-14 @ 22:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0