Evigt tacksam!!

God kväll!
 
Nu är återstår det bara två dagar. Det känns bara jobbigare och jobbigare. Jag vet att jag kommer att gråta som en gris när jag reser härifrån. Mamma och jag har kommit varandra väldigt nära.
Hon är som en bästa vän, vi pratar om allt.
 
Idag är mitt liv bättre än någonsin. Jag är tacksam för den jag är.  
 
 Man har inget att förlora när man har åstadkommit det man vill uppnå.
 
På morgonen vaknade jag trött och irriterad. Varför!? Jo för stressen av att resa hem.
Mamma sa till mig att allt kommer att gå bra och att jag ska sluta att vara tjurig.
 
Hon hade rätt varför ska jag slösa min tid att bekymmra mig om vad som väntar. Varför inte njuta av nuet.....
 
 

 Mamma har genom gått ett fruktansvärt jobbigt liv då vi flyttade till Sverige. Jag, Emma och pappa.
 
Hon hade förlorat allt.
 
Hon knackade på hem efter hem och frågade om jobb. Hon städade, lagade mat osv. Gissa vad hon fick per månad?? 3000 tsh 15 kr svenska. PER MÅNAD.
 
När hon flyttade till Mbagala var hon smal som en pinne. Folk i mbagala ville inte ha henne där för att de trodde hon hade sjukdomen Aids.
 
Första gången hon träffade mig efter 6 år fick hon en kamera av mig. Den sålde hon för att bygga sig ett hus.
Huset ser ut såhär idag. Utan mig så hade hon fortfarande bott här. Och om inte så länge till hade detta rasat.
Mamma berättar att ibland brukar hon gå och lägga sig ute av rädslan att allt skulle rasa samman.
 
Mamma berättar att utan mig så hade hon flyttat till detta hus om huset rasade.
 
Utan mig igen mat=)
Utan mig ,Keisha ingen skola och ingen Arsenal väska;)
 
Jag säger bara en sak. Tack för att jag har en pappa som Christer som tog med mig till Sverige. Där jag fick möjlighet att lära mig läsa, skriva och skaffa ett jobb!!
 
Tack tack tack!!<3
 
Tack vare mina möjligheter så kan mamma nu leva ett riktigt liv.
 
Jag är evigt tacksam. Det går inte att beskriva med ord<3
 
 

Kommentarer
Postat av: jasmine

Alltså Erica, du är den finaste på jorden för allt du har gjort din mamma <3

Svar: tack tack tack=)<3
Erica

2013-02-26 @ 22:01:13
URL: http://headturner.blo.gg
Postat av: Gamla grannen Anna :)

Det är otroligt rörande och läsa allt du har gjort i Afrika och för din mamma, Erica :) du är en sån fin och godhjärtad människa! Tänker på dig ofta och allt vårat flumm som grannar :) hoppas vi ses snart, kramar!

2013-03-02 @ 23:24:43
Postat av: Anonym

E utrolig stolt av deg og den du e! Fantastisk å lese bloggen din, har lest alt:) du har vært så flink!!! Ps: vi savne deg her
Klem fra Karianne

2013-03-03 @ 09:39:36
Postat av: karianne

E utrolig stolt av deg og den du e! Fantastisk å lese bloggen din, har lest alt:) du har vært så flink!!! Ps: vi savne deg her
Klem fra Karianne

Svar: Tusen tusen tack....Det betyder mycket=) Saknar er också=(Hälsa alla<3
Erica

2013-03-03 @ 09:40:06
Postat av: karianne

E utrolig stolt av deg og den du e! Fantastisk å lese bloggen din, har lest alt:) du har vært så flink!!! Ps: vi savne deg her
Klem fra Karianne

2013-03-03 @ 09:40:16
Postat av: Anna Carlsson

Erica, vilken otroligt fin människa du är! vilket jobb du har gjort för din mamma, det finns inga ord, du är grym! tänker ofta på dig och våran tid vi var grannar och flummade :) saknar dig Erica! kramar!

Svar: Tack Anna!! heheh jaa vi hade goda tider;) Vill träffa dig snart!!Många kramar!!
Erica

2013-03-04 @ 18:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0